گروه : مذهبی /

شناسه: 2310

09 فروردین 1403 17:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 برترین‌های جشنواره ادبیات قرآن و عترت استان گلستان معرفی شدند

برترین‌های جشنواره ادبیات قرآن و عترت استان گلستان در شهرستان بندرترکمن معرفی شدند.

به گزاش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، قدرت دائمی معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد استان گلستان صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبیات داستانی قرآن وعترت استان اظهار داشت: در بخش ویژه جشنواره با موضوع اقتصاد مقاومتی حمیدرضا میرزایی‌زاده با داستان آنسوی زمان، طاهرجانی با داستان سی‌امین خبر به ترتیب اول و دوم شدند.

وی تصریح کرد: دربخش اصلی جشنواره هم وحیدحاج سعیدی اول شد و فرخنده رضاپور و زهرا نعیمی هم دوم و سوم شدند و از زهرا بای هم دراین بخش تقدیر شد.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد استان گلستان تاکید کرد: در بخش نوجوان این جشنواره هم هنگامه عربی با داستان  مهرورزی از کردکوی مقام نخست را بدست آورد و  فاطمه صفار از بندرگز هم دوم شد.

دائمی درباره اثربرگزیده هیئت داوران هم اظهار کرد: مراد تورانی از بندرترکمن با داستان باران به عنوان اثر برگزیده هیئت داوران انتخاب شد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: این جشنواره در 11بخش داستانی، شعر، هنرهای تجسمی، پایان نامه و مقالات قرآنی، هنرهای نمایشی، فیلم و فیلم کوتاه، جشنواره تلاوت، جشنواره آواها، انشاء نویسی و قرآن و رسانه در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این سومین بخش جشنواره قرآن و عترت استان بود و بخش شعر این جشنواره در آزادشهر و بخش مقالات در گرگان برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

قدرت دائمی تاکید کرد:مراسم متمرکز و اختتامیه این جشنواره در 5 اسفند در گرگان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزاری جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان را بستری برای تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی دانست و افزود: بهره بردن از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود استان، در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی از اهداف اصلی این جشنواره است.

دائمی افزود: امیدواریم این جشنواره آثار مثبت خود را در کوتاه مدت یعنی اختتامیه استانی و بلند مدت در رقابت با تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری سراسر کشور نشان داده و سبب ارتقای فرهنگی استان شود.

30 دی تا 6 بهمن هفته قرآن و عترت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو