گروه : مذهبی /

شناسه: 4558

29 اسفند 1402 06:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

همزمان در ۳۱ استان و ۳۴ کشور ؛ دهمین جشن مردمی زیر سایه خورشید برگزار می شود / اجرای ۳۱۳ عنوان برنامه در ۷۷ نقطه از گلستان

دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان گفت: دهمین جشن مردمی زیر سایه خورشید همزمان با سراسر کشور در ۷۷ نقطه از استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه ؛ به نقل از گلستان ما؛ سید حسام بنی فاطمه دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان اظهارکرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید برای دهمین سال پیاپی درقالب برنامه های معنوی فرهنگی مذهبی همزمان با دهه کرامت، از 8 لغایت 13مردادماه جاری با حضور 3 گروه کاروان خدام حرم مطهر رضوی با شعار یاعلی بن موسی الرضا “به تو اقتدا می کنم”  در استان گلستان برگزار می شود.

وی ادامه داد : مهم ترین هدف از برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خدمت به مردم استان در راستای تقویت فرهنگ زیارت از راه دور و ایجاد شور و نشاط معنوی است .

بنی فاطمه در ادامه تصریح کرد: از اهداف دیگر برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید ترویج شعائر و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در بین اقشار مختلف مردم و گسترش و توسعه حرم معنوی امام رضا(ع) در سراسر کشوراست.

وی به استقبال پر شور مردم استان از کاروان خدام رضوی و پرچم متبرک شمس‎الشموس امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت : امسال هر 14 شهرستان میزبان خدام رضوی هستند و کاروان زیر سایه خورشید در 77 نقطه استان که شامل 49 رمستا و 28 شهر است حضور خواهند داشت.

دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان با بیان اینکه 313 عنوان برنامه در استان توسط این کار وان اجرا خواهد شد ، تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه قوت و برجستگی این طرح را ظرفیت ویژه زیارت و فرهنگ زیارت از راه دور و حضور اهل سنت و اعتقادشان به شفا از سوی امام رضا(ع) است.

وی بیان داشت: کاروان «زیر سایه خورشید»  مقصد و هدف خود را بازدید از مکان های قرار می دهد که افراد امکان تشرف به حرم امام رضا(ع) را به دلایل شرایط جسمانی و یا عوامل مختلف دیگر نداشته باشند از جمله  نقاط دور دست یا بیمارستان ها و خانه سالمندان و مکان هایی مثل زندان ها که امکان زیارت برای مددجویان فراهم نیست.

بنی فاطمه با اشاره به اینکه برنامه هایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در سطح استان تدارک دیده شده گفت: این برنامه ها شامل بازدید از خانواده جانباختگان معدن زمستان یورت ، مشاوره خانواده رضوی در تمامی جشن ها، برنامه های استفبال از کاروان رضوی و،دیدار با علمای اهل تسنن وتشیع،دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم استان ، ایستگاه صلواتی واجرای برنامه جشن در مساجد وحسینیه ها در سطح استان گلستان و برنامه های متنوع دیگر می باشد.

وی به راه اندازی کمپین " یک جهان مهربانی " اشاره کرد و اذعان داشت برنامه های کار وان های زیر سایه خورشید در این کمپین اطلاع رسانی می شود و با ارسال عدد 8 به سامانه 1000888 لینک پیوستن به کمپین را می توان دریافت کرد.

گفتنی است ؛ جشن استقبال از خدام رضوی 5 شنبه 12 مرداد ساعت 20 در آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان برگزار خواهد شد که این برنامه به صورت مستقیم از شبکه گلستان پخش خواهد شد .

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو