شناسه: 6163

10 فروردین 1403 11:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در سیزدهمین جمعه خشم زخمی شدن ده‎ها فلسطینی در اراضی اشغالی

ده‌ها شهروند فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در سیزدهمین جمعه خشم در اراضی اشغالی زخمی شدند.


به گزارش قابوس نامه به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی این هفته نیز همانند هفته های گذشته صحنه تظاهرات های گسترده فلسطینیان در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همبستگی با این شهر بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در تظاهرات ها و درگیری های سیزدهمین جمعه خشم در کرانه باختری ده ها نفر به ضرب گلوله زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

در درگیری های کرانه باختری یک خبرنگار هم مورد حمله قرار گرفته و زخمی شد.

کانون اصلی درگیری های امروز شهرهای رام الله، الخلیل، نابلس و قلقیلیه است.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست تظاهرات های فلسطینیان در مناطق مرزی باریکه غزه را نیز سرکوب کرده و به سمت فلسطینیان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار مجروحان درگیری های امروز در نوار مرزی این باریکه تا این لحظه را 15 نفر اعلام کرده است.

یک مسئول آمریکایی جمعه هفته گذشته گفت که واشنگتن، 14 ماه مه (24 اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

14 ماه مه مصادف با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی، تصمیم جنجالی خود مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل‌آویو است به قدس منتقل شود.

در پی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رأی به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تأیید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

سی‌ام آذر ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد. 128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو