شناسه: 6172

05 اردیبهشت 1403 17:13

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مقام صهیونیست: مقابله با ایران در سوریه، اصلی‌ترین برنامه نتانیاهو در سفر به آمریکا است

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت مقابله با اقدامات ایران در سوریه، در صدر برنامه‌های سفر نخست وزیر اسراییل به آمریکا است.


به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دانی دانون -- نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد -- اعلام کرد مقابله با اقدامات ایران در سوریه، در صدر برنامه‌های سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل به آمریکا است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در گفتگوی اختصاصی با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که اسرائیل در گذشته یک پایگاه ایرانی را در سوریه بمباران کرد و آیا ممکن است بار دیگر این کار را انجام دهد، گفت: این سخن مبتنی بر گزارشهای ساختگی است؛ اما ما هرکاری که برای محافظت از شهروندانمان لازم باشد انجام خواهیم داد.

مجری شبکه پرسید: گزارش‌هایی را رسانه های خارجی منتشر کرده اند و مطمئن هستم شما هم گزارشهایی را با جزییات بسیار بیشتر دیده اید. تا جاییکه من دیده ام، آنها (ایران) می خواهند از این مکان به عنوان پایگاهی موشکی استفاده کنند و آن را سکوی پرتاب موشک خود کنند. آیا شما اطلاعاتی دارید که نشان دهد در این پایگاه موشکهایی وجود دارد که به سمت اسرائیل نشانه گرفته شده باشد؟

این مقام اسرائیلی در پاسخ مدعی شد: بی تردید همینطور است. ما می دانیم که ایران می خواهد اسرائیل را هدف قرار بدهد. ما در لبنان شاهد این امر بودیم. حزب الله مرزهای ما را با لبنان تهدید می کند. ایران می خواهد با مرزهای ما با سوریه همین کار را انجام بدهد. بنیامین نتانیاهو هفته آینده به آمریکا سفر می کند. اصلی ترین موضوع برنامه سفر او مقابله با ایران به منظور کنترل تهران بر سوریه خواهد بود.

مجری شبکه پرسید: نخست وزیر اسرائیل هفته بعد در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند. آیا موضوع نخست ملاقات، مقابله با ایران است؟ این مقام اسرائیلی در پاسخ گفت: بله. موضوع اصلی، مقابله با ایران است. ایران نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای دیگر کشورهای میانه‌رو در خاورمیانه است. نه تنها نخست وزیر اسرائیل بلکه دیگر شخصیتهایی که به واشنگتن می آیند، مسئله اصلی که مطرح می کنند تهدید ایران است. آمریکا قویترین متحد اسرائیل است. قویترین متحد ایالات متحده در خاورمیانه هم اسرائیل است. ما به تبادل اطلاعات می پردازیم. ما با تهدیدی مشترک مواجه هستیم. ایران هم تهدیدی برای اسرائیل است و هم ایالات متحده را تهدید می کند. به همین علت است که ما با هم در یک قایق هستیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو