گروه : اجتماعی /

شناسه: 1151

28 فروردین 1403 18:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هکرها به ۲۰ سیستم‌ انتخاباتی در ایالت آمریکا حمله کردند

یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: در ماه‌های اخیر هکرها سیستم‌های مربوط به ثبت رای دهندگان را در بیش از ۲۰ ایالت این کشور هدف حملات سایبری قرار دادند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایسنا ، این افشاگری در حالی مطرح شده که نگرانی‌ها در آمریکا از بابت تضعیف اعتماد رای دهندگان به کلیت انتخابات این کشور به دلیل اقدامات هکرهای خارجی افزایش پیدا کرده است.

مقامات فدرال آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری در این کشور گفته‌اند: دخل و تصرف هکرها در نتیجه انتخابات آمریکا تقریبا غیرممکن است زیرا سیستم‌های انتخاباتی بسیار متمرکز بوده و عموماً متصل به اینترنت نیستند.

مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا که نامش را فاش نساخت، خاطرنشان کرد که مشخص نیست آیا هکرهای مذکور خارجی یا داخلی بوده‌اند و انگیزه آنها نیز مشخص نیست.

شبکه ای بی سی نیوز آمریکا نیز پیش‌تر گزارش داده بود: سیستم‌های بیش از ۲۰ ایالت هدف حمله هکرها قرار گرفتند.

ماه گذشته میلادی پلیس اف بی آی آمریکا هشدار داد: در پی حمله هکرها به سیستم‌های انتخاباتی در آریزونا و ایلینوی باید امنیت انتخابات در این کشور تقویت شود.

جیمز کومی، مدیر اف بی آی به قانونگذاران آمریکایی چند روز پیش گفت: این سازمان شدیدا هکرهای روسی را که ممکن است برای اخلال در انتخابات آمریکا اقدام کنند، تحت نظر دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو