گروه : سیاسی /

شناسه: 1147

10 فروردین 1403 20:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اختلاف در مواضع آمریکا و عربستان درباره حل بحران یمن

منابع آگاه سیاسی از اختلاف نظر فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن با آمریکا در خصوص راه حل سیاسی بحران یمن خبر دادند و تأکید کردند نظر ولد الشیخ و سعودی‌ها به یکدیگر نزدیک است.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازفارس، همزمان با ورود «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن به ریاض، منابع عربستانی از وجود اختلاف نظر میان ولد الشیخ و آمریکا درباره راهکار سیاسی یمن خبر دادند.

شبکه خبری «راشا تودی»، گزارش داد در حالی که طرف‌های یمنی آماده از سر گیری دور تازه‌ای از گفت‌وگوهای صلح هستند؛ رسانه‌های سعودی تلاش کردند از اختلاف نظر ولد الشیخ و طرف آمریکایی سخن بگویند.

به گفته منابع آگاه آمریکا خواستار تشکیل دولت وحدت ملی با حضور انصار الله و حزب کنگره مردمی یمن است و اینکه توافقی میان طرف‌های یمنی صورت بگیرد تا طرف سومی مسئولیت نظارت بر عقب نشینی از شهرها را برعهده داشته باشد.

این در حالی است که دولت عربستان و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به لزوم عقب نشینی انصار الله و کنگره مردمی یمن از شهرهای یمنی و خلع سلاح آنها پافشاری می‌کنند و معتقدند پیش از تشکیل دولت باید این اقدامات صورت بگیرد و نظر ولد الشیخ نیز به این ایده نزدیک تر است.

بر اساس گفته منابع سیاسی طرح جدید پیشنهادی ولد الشیخ شامل توافق کامل سیاسی، نظامی و امنیتی است و زمانبندی برای خروج نیروهای انصار الله از صنعا پیش از تشکیل دولت است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو