گروه : سیاسی /

شناسه: 2113

31 فروردین 1403 04:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رسایی: برجام تهدید نظامی را بیشتر کرد

نماینده سابق مجلس گفت: برجام نه تنها تهدید نظامی را کم نکرد بلکه آن را بیشتر کرد و کسانی که برجام را به ملت تحمیل کردند یک روز در تاریخ این کشور محاکمه خواهند شد.

به گزارش قابوس نامه، حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش «دوگانه نفاق- فتنه» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: همان گونه که برخی‌ها از یادآوری داستان رحلت پیامبر (ص) و انتخاب جانشین برای خودش عصبانی می‌شوند و این مسئله را یادآوری نمی‌کنند عده‌ای هم در زمان حال از یادآوری مسئله فتنه و 9 دی عصبانی می‌شوند.

وی افزود: هیچ عقلی نمی‌پذیرد که پیامبر خدا بعد از مرگ برای خودش جانشین انتخاب نکند ولی اگر کسی روز رحلت حضرت محمد (ص) را یادآوری نمی‌کند به خاطر این است که سوالاتی که در مورد جانشین ایشان مطرح است در ذهن کسی نقش نبندد، در رابطه با مسئله 9 دی هم هم همین گونه است.

رسایی تصریح کرد: وقتی ماجرای فتنه در روز عاشورا اتفاق افتاد یکی از سران کودتای 88 گفت اینها مردم خداجو بودند و یکی دیگر گفت که برخوردی که جمهوری اسلامی با اینها کرد رژیم شاه نکرد. فتنه‌گران در خیابان فریاد زدند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند. اینجاست که معلوم می‌شود مشکل آنها با رهبری نیست و آنها اصل ولایت فقیه را قبول نداشته‌اند پس وقتی ما برای 9 دی مراسم می‌گیریم اینها را یادآوری می‌کنیم.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: اگر صدا و سیمای ما برای ماجرای 9 دی برنامه‌ای را پخش کند ولی مطالبات مردم در آن روز را نگوید خیانت کرده است.

رسایی با بیان اینکه خواص در کودتای 88 چند دسته بودند، گفت: یک دسته دسته تحمیل در فتنه بود دسته دیگر دسته تردید در فتنه بود و دسته آخر دسته تفسیر بود.

رسایی خاطرنشان کرد: جریان فتنه وقتی در انتخابات سال 88 نتوانست رای بیاورد تلاش کرد جریان تقلب را به نظام تحمیل کند، قبل از آن نیز برای این کار زمینه‌سازی کردند که اگر نتوانستند پیروز شوند ادعای تقلب را مطرح کنند.

وی گفت: در آن زمان هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت که اگر آنچه که ما می‌گوییم اتفاق نیفتد دود آتش خشم مردم را می‌بینیم. یعنی منظورش این بود که اگر حرف ما نشود خیابان‌ها را به آتش می‌کشیم.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: نهادهای امنیتی وقتی به دنبال سرنخ‌های فتنه بودند همه به یک خانه رسیدند. اهل بیت یک خانه بهتر می‌داند در آن خانه چه خبر است مگر می‌شود عفت مرعشی یکباره تصمیم بگیرد و بگوید اگر موسوی رای نیاورد به خیابان بریزید. او بارها در خانه شاهد جلساتی بوده است که در آن چنین مسائلی مطرح شده است.

رسایی ادامه داد: در فتنه 88 یک عده با اسلامیت به جنگ جمهوریت آمدند. بر پشت بام‌ها می‌رفتند و شعار الله‌اکبری را می‌دادند که بی بی سی تبلیغ آن را می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر نظام در سال 88 می‌پذیرفت تقلبی صورت گرفته مسلما در سال 92 نیز یک عده دیگر می‌گفتند که تقلب شده است.

وی گفت: برخی از خواص در سال 88 در جریان تحلیل قرار گرفتند و در راس آنها هاشمی رفسنجانی بود.

رسایی اظهار داشت: اما جریان تردید در سال 88 بنا داشت هر موقع نظام و استدلال‌های رهبری پاسخ جریان تحمیل را دادند وارد میدان شود. برخی از این جریان درون مجلس هم بودند و مهم ترین نقش را این جریان در سال 88 ایفا کرد.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: جریان سوم در سال 88 جریان تفسیر بود. این جریان کارش دفاع از آرای مردم بود و برای این کار تلاش‌های بسیاری را هم انجام داد.

رسایی تصریح کرد: همه ما در فتنه سال 88 احساس می‌کردیم رهبری تنهاست در صورتی که مردم و خیلی از خواص در کنار رهبری بودند ولی چرا این تلقی به وجود آمد برای اینکه برخی از خواص موضع نمی‌گرفتند در صورتی که جامعه از آنها انتظار موضع‌گیری داشت.

نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در رابطه با برجام اظهار داشت: برجام یک فتنه بود. زمانی که توافق ژنو تصویب شد در هفته‌نامه 9 دی تیتر زدیم برجام جام زهر است خیلی‌ها ایراد گرفتند ولی بعدها به این نتیجه رسیدند که حرف درستی را زده‌ایم.

وی افزود: جریان‌هایی که در فتنه 88 وجود داشتند در فتنه برجام نیز حاضر بودند و باز هم شاهد جریان تفسیر هستیم که خون دل‌های زیادی خورد تا مردم متوجه واقعیت شوند.

وی افزود: باور کنید خیلی از مسئولان برجام را نخواندند. شاید کسانی هم که آنها را امضا کردند برجام را نخوانده بودند.

رسایی گفت: برجام نه تنها تهدید نظامی را کم نکرد بلکه این تهدید را بیشتر کرد و خیانتی که برجامیان کردند هیچ کس نکرد. برجام به این ملت خیانت کرد و کسانی که برجام را به ملت تحمیل کردند یک روز در تاریخ کشور محاکمه خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به نامه روحانی به ظریف در خصوص برجام و بدعهدی‌های آمریکا افزود: در رابطه با سوخت هسته‌ای طبق قاعده قبلا باید چنین کارهایی را می‌کردیم و ربطی به برجام و نامه رئیس‌جمهور هم ندارد. در مورد پیگیری حقوقی هم که در نامه روحانی مطرح شده باید بدانیم که اولین اقدام آن بازگشت به تحریم‌هاست.

رسایی اظهار داشت: امروز هفته نامه 9 دی از دولت روحانی تذکر گرفت. همین رئیس‌جمهوری که اخیرا می‌گفت «نبندیم دهان را».

وی افزود: روحانی دو وزیر دارد که بعد از گذشت سه سال و نیم از عمر دولت هنوز اموال خود را مشخص نکرده‌اند. شادی اموال آنها آنقدر زیاد است که نتوانستند در این مدت آن را روی کاغذ بنویسند.

وی در خاتمه اظهار داشت: وقتی دو وزیر در دولت در این مدت نتوانستند لیست اموال خود را بدهند نباید توقع داشت که حقوق‌های نجومی پیش نیاید و مسکن مهر به چنین روزی نیفتد.
منبع: فارس

نویسنده :

نظرات
آرشیو