گروه : سیاسی /

شناسه: 2471

29 اسفند 1402 13:18

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیانیه اوباما به مناسبت یک سالگی برجام؛  برجام توافقنامه‌ای تاریخی است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شد برجام را توافقی تاریخی خواند.

 
به گزارش قابوس نامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای که به مناسبت نخستین سالگرد اجرای برجام منتشر کرد تاکید کرد این توافقنامه نتایج عینی و قابل توجهی حاصل کرد. 
 
وی مدعی شد که این توافق باعث شده است  آمریکا و جهان امن تر شود. 
 
اوباما برجام را توافقنامه ای تاریخی توصیف کرد که برنامه هسته ای ایران را به عقب برگرداند و به شکلی قابل راستی آزمایی مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شد.
 
در بیانیه کاخ سفید به مناسبت یک سالگی برجام آمده است که ایران به تعهدات خود براساس توافق عمل کرده است.
 
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده بایستی به خاطر داشته باشد که این توافق محصول سال‌ها تلاش است و توافقی بین قدرت‌های جهانی است، نه صرفاً بین ایران و آمریکا.
 
کاخ سفید، به علاوه تصریح کرده که توافق هسته‌ای با ایران را بایستی در برابر دیگر گزینه‌های موجود مورد ارزشیابی قرار داد. راه حل دیپلماتیک که مانع از دست‌یابی ایران به توافق هسته‌ای می‌شود به برنامه هسته‌ای مهار‌نشده ایران یا جنگی دیگر در خاورمیانه ارجحیت دارد.
 
این بیانیه می‌افزاید: برنامه هسته‌ای ایران به جای توسعه، با محدودیت‌های شدید مواجه است و در معرض شدیدترین اقدامات بازرسی و راستی‌آزمایی که تا کنون از طریق مذاکرات برای نظارت بر یک برنامه هسته‌ای به دست آمده، قرار دارد.
 
کاخ سفید در بخش دیگری از این بیانیه به موضوعات غیرهسته‌ای پرداخته و مدعی شده است  که واشنگتن «با سرسختی» با آنها مقابله خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو