گروه : سیاسی /

شناسه: 2546

09 فروردین 1403 20:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

صدای آمریکا؛ درگیری های گسترده حوالی کنگره آمریکا/ بیش از 90 نفر دستگیر شدند

جمعی از معترضین که لباس های سیاه بر تن داشتند، با شورش در خیابان های مرکز شهر واشنگتن با سنگ شیشه های کافی شاپهای «استارباکس»، یک شعبه «بانک آمریکا» و یک رستوران مکدونالد را شکستند.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از وب سایت صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه این کشور، مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، که روز جمعه در واشنگتن دی سی برگزار شد، همراه بود با سیلی از معترضین که در برخی از خیابان های واشنگتن دی سی تجمع کرده بودند. در تعدادی از مناطق، این معترضین با پلیس درگیر شدند. بنا به آخرین گزارش ها، پلیس شهر واشنگتن تا کنون ۹۰ نفر را طی درگیری ها دستگیر کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، جمعی از معترضین که لباس های سیاه بر تن داشتند، با شورش در خیابان های مرکز شهر واشنگتن با سنگ شیشه های کافی شاپهای «استارباکس»، یک شعبه «بانک آمریکا» و یک رستوران مکدونالد را شکستند.

تخریب های همراه با شعارهای ضد آقای ترامپ از سوی معترضین، دو ساعت پیش از مراسم سوگند ریاست جمهوری و در فاصله دو کیلومتری از کنگره، مکان برگزاری تحلیف، آغاز شد و پس از خاتمه مراسم تحلیف ادامه یافت.

وب سایت صدای آمریکا در پایان افزوده است: تعدادی از معترضین که دست به شورش زده بودند، به سمت پلیس سنگ و یا بطری های شیشه ای پرتاب می کردند. نیروهای ضد شورش پلیس واشنگتن نیز با استفاده از گاز اشک آور تلاش کردند تا تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو