گروه : سیاسی /

شناسه: 2718

10 فروردین 1403 19:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حکم قاضی فدرال در ایالت میشیگان علیه فرمان مهاجرتی ترامپ

یک قاضی فدرال آمریکا از مسئولین ایالت میشگان خواسته است تا از اجرای حکم ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان را که دارای کارت سبز هستند ؛ متوقف کنند.

به گزارش قابوس نامه؛ به نقل از ایرنا، ویکتوریا رابرتز قاضی فدرال شهر دیترویت مرکز ایالت میشگان روز جمعه اعلام کرد که حکم مهاجرتی ترامپ که به موجب آن باید از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا جلوگیری شود نمی تواند شامل دارندگان کارت سبز باشد و از مسئولین این ایالت خواسته است تا از اجرای این حکم خودداری کنند.
این تصمیم قاضی فدرال ایالت میشیگان به دنبال دعوی قانونی لیگ حقوق مدنی آمریکایی های عرب تبار مقیم این ایالت مبنی بر اینکه حکم ترامپ در تعارض با قانون اساسی آمریکا محسوب می شود، صورت گرفته است.
در حکم قاضی ویکتوریا رابرتز به پرونده 6 نفر از دارندگان کارت سبز که به طور قانونی مقیم کشور آمریکا محسوب می شوند و به موجب حکم مهاجرتی ترامپ مانع از ورود آنها به این کشور گردیده، اشاره و این اقدام غیر قانونی شمرده شده است.
یکی از وکلای مدافع آمریکایی که وکالت نبیه عیاد یکی از این 6 شهروند دارای کارت سبز در آمریکا را به عهده دارد با صدور بیانیه ای از این اقدام قاضی فدرال میشگان قدردانی کرده و صدور این حکم را نشانه شهامت او در حمایات از بخش های آسیب پذیر جامعه توصیف کرده است.
انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو