گروه : سیاسی /

شناسه: 3579

31 فروردین 1403 01:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

واکنش کشورهای عربی به حمله هوایی آمریکا به سوریه چه بود

بامداد روز جمعه ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ پایگاه الشعیرات در استان حمص سوریه را هدف قرار داد که این اقدام آمریکا با استقبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روبه‌رو شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از میزان، جوییش پرس در گزارشی نوشت که استقبال کشورهای عربی از اقدام ترامپ در هدف قرار دادن پایگاه نظامی سوریه به دلیل موضع آنان در برابر ایران است اگرچه به طور مستقیم نامی از ایران نبرده‌اند.

جوییش پرس با اشاره به اینکه مقامات ایران این اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه را محکوم کرده‎اند می‎نویسد: «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس جمهور ایران گفت که این اقدام ترامپ راه را برای تقویت افراط‌گرایی در منطقه هموار خواهد کرد.

این پایگاه در ادامه می‎افزاید: شاه عربستان روز جمعه تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا برقرار کرد تا این اقدام «جسورانه» را به وی تبریک بگوید؛ ترامپ نیز در این گفت‎وگو گزارشی از این حمله هوایی را در اختیار ملک سلمان قرار داد.

جوییش پرس ادامه داد: وزیر امور خارجه کویت نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور حمایت خود را از این حمله هوایی اعلام می‌کند.

این پایگاه صهیونیستی افزود: شورای همکاری خلیج فارس نیز حمایت قاطع خود را از این حمله هوایی اعلام کرد.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیر شورای همکاری خلیج فارس نیز ابراز امیدواری کرده که این حمله هوایی دولت سوریه را از اقدامات خود بازدارد.

جوییش پرس در ادامه نوشت: وزیر اطلاع رسانی اردن نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است که اقدامات دولت سوریه در حمله شیمیایی غیر انسانی بوده و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشته است که آخرین مورد آن حمله نظامی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه است.

وی افزود: اقدام آمریکا پاسخ مناسب و لازم به اقدامات دولت سوریه بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: روز جمعه «مایک پنس» از طرف رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تماس تلفنی برقرار کرده و از اقدام این رژیم در حمایت از حمله هوایی آمریکا به پایگاه نظامی ارتش سوریه تشکر کرده است.


انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو