گروه : سیاسی /

شناسه: 4566

29 اسفند 1402 12:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نامه‌ هنیه خطاب به روحانی درباره شرایط مسجدالاقصی

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال نامه‌ای به سران کشورهای اسلامی از جمله رئیس جمهوری کشورمان، به تشریح اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی و وضعیت کنونی فلسطینیان پرداخت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم،اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس پیرامون اوضاع رقت‌بار قدس و اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی به مقامات عالی کشورهای عربی و اسلامی نامه نوشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی حماس به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز پیامی ارسال کرده و در آن به تشریح اقدامات رژیم صهیونیستی و ضرورت بسیج امت اسلام برای مقابله با این رژیم تاکید کرده است.

در این پیام آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی بیش از هر وقت دیگری بر اجرای طرح خود مبنی بر سیطره کامل برمسجد الاقصی، تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان و تحمیل خود به عنوان تنها مرجع اداره امور این مسجد در مقابل محدود کردن نقش تاریخی اداره اوقاف اسلامی قدس  تنها طرفی که مسئول اداره امور قدس است، اصرار دارد. رژیم صهیونیستی از روز جمعه مصادف بلا 14 جولای سال 2017 درهای مسجد الاقصی را بسته و این مسجد همچنان به خاطر اقدامات خودسرانه این رژیم و نصب گیت‌های امنیتی در ورودی‌های آن که با هدف تشدید سلطه و حاکمیتش بر این مسجد و کنترل ورود و خروج فلسطینیان از آن صورت می گیرد، تعطیل است؛ اقدامی که تعدّی آشکار به قداست معراج‌گاه نبی اکرم (ص) و یار حرمین شریفین به شمار می رود.

هنیه در ادامه خطاب به رئیس جمهور ایران تاکید کرد: مسجد مبارک الاقصی وجدان و حمیت شما را به یاری می‌طلبد، در برابر اقدامات دشمن صهیونیستی برای تحمیل واقعیتهای جدید بر مسجد الاقصی به گونهای که این رژیم به تعیینکننده سرنوشت این مسجد تبدیل شود، نمی توان سکوت کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به تصمیمات متعدد اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گفت: اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی قطعنامه‌های متعددی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی صادر کرده اند و کشور شما نیز در آنها مشارکت داشته است و اکنون زمان اجرای این قطعنامه ها به منظور حمایت از ثبات و پایداری ساکنان قدس است که از مقدسات امت دفاع می کنند.

وی در نامه خود با اشاره به برگه های فشار موجود دولت های عربی و اسلامی خاطرنشان ساخت: دولتهای عربی و اسلامی برگه‌های قدرت دیپلماتیک، قانونی، مردمی و رسانه‌ای زیادی در اختیار دارند و امروز مسجد الاقصی بیش از هر وقت دیگری نیازمند بکارگیری این برگه‌های قدرت به منظور اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی در تمامی محافل و مناسبتها است و کمترین کار حمایت از تحریم و منزوی کردن این رژیم و پیگرد و بازخواست سران آن به خاطر ارتکاب جنایات علیه ملت و مقدسات فلسطین است.

اسماعیل هنیه با اشاره به نقش ملت‌های عربی و اسلامی افزود: ملتهای عربی و اسلامی نشان دادند که قلبشان همچنان به عشق مسجد الاقصی می‌تپد و در همین راستا فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در چند کشور اسلامی به راه افتاد. ما از دولت‌های اسلامی و عربی انتظار داریم از همبستگی مردمی ایجاد شده با مسجد الاقصی برای اتخاذ مواضعی همسو با خواستههای ملت فلسطین و ملت های اسلامی و عربی مبنی بر واداشتن رژیم غاصب صهیونیستی به توقف تجاوزات علیه این مسجد استفاده کنند. ما امروز مقابل فرصتی تاریخی برای واداشتن رژیم اشغالگر صهیونیستی به توقف تجاوزاتش علیه مسجد الاقصی و مداخله نکردن در امور آن از طریق تکامل تلاشها و اعمال فشارهای رسمی و مردمی بر این رژیم قرار داریم.

رهبر حماس تاکید کرد: در این لحظه تاریخی و سرنوشت ساز در تاریخ مسجد الاقصی و امت اسلامی، امیدواریم که امت اسلامی برای دفاع از مسجد الاقصی با استناد به حق انحصاری اش در قدس و مسجد الاقصی و بنا بر حقایق تاریخی، دینی و قانونی، با یکدیگر متحد شوند؛ زیرا مسجد الاقصی در طول تاریخ وحدت بخش امت اسلام بوده و حمایت از آن همیشه مایه خیر و برکت و گشایش برای امت، سرزمین ها و ملتهای اسلامی بوده است.

همچنین در این نامه با اشاره به حاکمیت انحصاری اسلامی بر مسجد الاقصی آمده است: ملت فلسطین و برادرانش در امت اسلامی مخالف هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی هستند که به حاکمیت انحصاری اسلامی بر مسجد الاقصی آسیب رساند. ملت فلسطین همزمان که درخشان‌ترین حماسه‌های پایداری و مقابله با زورگویی رژیم صهیونیستی و تروریسم شهرک‌نشینان تندرو مورد حمایت دولت اشغالگران را رقم می‌زند، چشم امید به نقش و تلاش‌های شما بسته است که تاثیر بسزایی در نبرد دفاع از مسجد الاقصی دارد و تاریخ مواضع شجاعانه شما در حمایت از مسجد الاقصی و ثبات و پایداری ملت فلسطین را ثبت خواهد کرد.

اسماعیل هنیه در پایان پیام خود از خداوند متعال خواسته است که افتخار نماز در مسجد الاقصی را پس از آزادی این مکان مقدس نصیب رئیس جمهوری ایران گرداند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو