گروه : سیاسی /

شناسه: 6424

10 فروردین 1403 09:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تشت رسوایی نجفی از بام افتاد

در حالی که هیچ کدام از سیاه نمایی های صورت گرفته علیه محمدباقر قالیباف افاقه نکرده است، اکنون ماجرای استعفا یادآور عملکرد بد محمدعلی نجفی است و از همان ابتدا هم قابل پیش بینی بود که این فرد برنامه ای برای اداره کلان شهر تهران در چنته ندارد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا؛ تشت رسوایی آقای شهردار خیلی وقت است که از بام افتاده و هیچ کدام از سیاه نمایی های صورت گرفته علیه محمدباقر قالیباف افاقه نکرده است و حالا ماجرای استعفا یادآور عملکرد بد محمدعلی نجفی است و از همان ابتدا هم قابل پیش بینی بود که این فرد برنامه ای برای اداره کلان شهر تهران در چنته ندارد.  

ارائه گزارشی ناجوانمردانه از سوی شهردار منتخب با هدف تخریب و توهین به عملکرد شهردار پیشین کار را خراب تر کرد و عملا فرصت سوزی ها با گذشت زمان صدای اصلاح طلبان را هم درآورد و در ادامه راه مشخص شد، نجفی برنامه ای ندارد و تنها در حال وقت کشی است بنابراین تشت رسوایی آقای شهردار خیلی زود از بام افتاد و هیچ کدام از سیاه نمایی های صورت گرفته علیه قالیباف افاقه نکرد.

اگرچه نجفی تصور کرد پس از نقد دوره گذشته می تواند عملکرد بهتری داشته و سکان امور را به دست بگیرد اما این اتفاق نیفتاد زیرا تازه پس از مشخص شدن معاونت های شهرداری او با موجی از انتقادات حتی از سوی هم فکران خود روبرو شد و این انتقادات مربوط به عدم استفاده از نیروهای جوان در بدنه شهرداری و کاهش بهره گیری از ظرفیت بانوان در بخش های مختلف شهرداری بود. در واقع استفاده از بانوان در شهرداری نسبت به آقایان بسیار کمتر بود و این موضوع به شدت مورد نقد قرار گرفت.  

بهره گیری از معاونان بازنشسته در شهرداری!

در کنار این مسائل باید به معاونت های شهرداری اشاره کرد، 3 نفر از معاونین انتخاب شده، بازنشسته بودند و این موضوع آنقدر تعجب برانگیز بود که واکنش محسن هاشمی، رئیس شورای شهر را هم در پی داشت و با زبانی طنز عنوان کرد: «بقیه معاونان را نیز از بازنشستگان انتخاب می کردید».  

اما در این میان آنچه بیش از همه اسباب حیرت و تعجب را فراهم می کند، بهره گیری از فردی نظیر پور سید آقایی برای معاونت حمل و نقل و ترافیک است. این فرد پرحاشیه در زمانی که مسئولیت راه آهن کشور را برعهده داشت، نتوانست کارنامه و عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد و می توان به تصادف 2 قطار در سمنان با 50 کشته به عنوان مهمترین نقاط ضعف مدیریتی وی اشاره کرد چرا که این مسئله سبب شد وی استعفا دهد و درست درهنگامی که مجموعه شهرداری  برای حوزه حمل و نقل و ترافیک باتوجه به معایب و مشکلات زیرساختی به نیروی کارآمد نیاز داشت، نجفی تصمیم گرفت چنین فردی را به کار گیرد و این موضوع از جمله نقاط منفی مدیریتی وی به شمار می رود.  

اینکه پورسیدآقایی تصمیم می گیرد طرح ترافیک جدید را با هدف درآمدزایی بیشتر برای شهرداری اصلاح کند و به همه خودروها اعم از زوج یا فرد اجازه دهد تا در محدوده طرح ترافیک با پرداخت بهای آن عبور و مرور کنند، یکی از بزرگترین صدمات و آسیب ها را به ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و در عین حال کاهش آلودگی هوا وارد می کند و عملا به مردم چراغ سبز نشان می دهد که شما می توانید در ازای پرداخت پول به افزایش آلودگی هوا و ترافیک کمک کنید.  

اگر با ذره بین هم بررسی کنیم بازهم در کارنامه نجفی اثری از فعالیت موثر دیده نمی شود. به عنوان مثال در زمینه عمرانی هیچ اقدامی صورت نگرفته و در واقع هیچ پروژه ای افتتاح نشده است و حتی اعضای شورای شهر با صراحت مطرح کرده اند که پروژه عمرانی جدیدی در شهر تهران اجرا نخواهد شد اما این روند سبب شد تا پروژه هایی مربوط به دوران قالیباف به رغم پیشرفت محسوس، پروژه ساخت و تکاملش متوقف شود. مصداق این مسئله توقف پروژه ترمینال شرق است.  

رکود عمرانی در دوره نجفی

ابوالفضل موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به اشاره به توقف پروژه‌های شهری در دوره نجفی گفته است: «اینکه برخی از پروژه‌های دوران قالیباف نیمه کاره رهاشده و اجرا نمی‌شود از موضوعاتی است که شهردار و شورای پنجم باید به آن پاسخ دهند».  

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران بیان کرده است:« رکود عمرانی را به وفور می‌توانیم در عملکرد شهرداری تهران ببینم. رکود و سکون و عدم اجرایی شدن هیچ گونه پروژه عمرانی در زمان تصدی نجفی به عنوان شهردار تهران کاملا مشهود است.در زمان حضور بنده در شورای شهر؛ مدیران شهری با وجود تحریم‌ها و عدم هیچ گونه حمایتی از سوی دولتمردان، بخشی از پروژه‌های خود را از طریق کسب وام از بانک‌ها انجام می‌دادند. اگر همین پروژه های اجرایی شده در گذشته امروزه می‌خواست به بهره برداری برسد تقریبا 4 الی 5 برابر قیمت گذشته باید سرمایه گذاری می‌شد».

عملکرد بد شهردار در زمینه مدیریت بحران و وقوع حوادثی نظیر زلزله و سوء مدیریت در هنگام بارش برف سبب شد تا اعضای شورای شهر به این واقعیت پی ببرند که نجفی مرد این کار نیست زیرا ماندن بیشتر او در سمت شهرداری، موقعیت اصلاح طلبان را به خطر می انداخت، آن هم در شرایطی که حداقل مسائلی نظیر بارش برف مسئله ای قابل پیش بینی بود اما شهردار تهران به رغم تبحر در سیاه نمایی در زمینه کار و فعالیت مهارتی نداشت و به عبارت دیگر دارای کارآمدی لازم نبود.  

مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر در این زمینه عنوان کرده است: «من واقعا تعجب می کنم زیرا برخی مسئولین باتجربه  تهران و مضیقه هایش را به درستی می شناسند و از آن سو سازمان هواشناسی هم هشدارهای لازم را از یک هفته قبل اعلام کرد که سامانه بارشی در راه است، چه طور ممکن است که مسئولان دچار غافلگیری شوند».  

در حال حاضر بعد از گذشت 7 ماه نجفی مجبور شد تا استعفا دهد و اصلاح طلبان به زعم خودشان «جلوی ضرر را از هرکجا که بگیرند منفعت است» اما شرط موفقیت شورای پنجم انتخاب شهرداری کارآمد است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو