گروه : سیاسی /

شناسه: 6525

04 اردیبهشت 1403 18:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ادعای مکرون: فرانسه شواهدی از نقش دولت سوریه در حملات شیمیایی دارد

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد مدارکی در دست دارد که گواه نقش دولت سوریه در حملات شیمیایی اخیر این کشور است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه مدعی شد فرانسه مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد حملات شیمیایی صورت گرفته در روز شنبه در دوما سوریه توسط دولت این کشور صورت گرفته است و زمانی که به تمام اطلاعات لازم دست یابد درباره حمله به این کشور تصمیم خواهد گرفت.

گفته می‌شود فرانسه قرار است به ائتلاف آمریکا و انگلیس برای انجام حمله هوایی به سوریه در واکنش به حمله ادعایی شیمیایی در این کشور بپیوندد. با این حال هنوز زمان انجام چنین حمله‌ای و حتی قطعیت وقوع آن مشخص نیست.

رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره این اطلاعات یا نحوه بدست آوردن آن‌ها گفت: ما شواهدی در دست داریم که بر مبنای آن هفته گذشته سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز کلر، توسط نیرو‌های دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مورد استفاده قرار گرفته است.

مکرون در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی اف ۱ در پاسخ به این سوال که آیا خط قرمز‌ها در سوریه شکسته شده است یا خیر گفت: تیم ما در تمام هفته مشغول بررسی این موضوع بوده است و لازم است هرگاه که توانستیم بهترین و موثرترین تصمیم را اتخاذ کنیم، در این باره اقدام نماییم.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه (امروز) در پیامی توییتری عنوان کرد: من هرگز نگفتم کی به سوریه حمله خواهیم کرد. این حمله ممکن است خیلی زود صورت گیرد یا به این زودی‌ها اتفاق نیفتد.

مکرون در ادامه افزود: فرانسه به دنبال از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه است. او در پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات شیمیایی سوریه هدف حملات آن‌ها خواهد بود، گفت: وقتی در این باره تصمیم خواهیم گرفت که تمام اطلاعات لازم به اثبات برسد.

منابع نظامی به رویترز گفتند ارتش فرانسه در حال آماده شدن برای انجام یک ضربه متقابل احتمالی به سوریه است و در این باره منتظر چراغ سبز سیاسی است. همچنین این منابع تاکید کردند تعیین اهداف در چنین عملیاتی بسیار مشکل خواهد بود.

این منابع اعلام کردند اگر فرانسه در این حمله شرکت کند، به احتمال زیاد به جای ناو‌های جنگی فرانسه در سواحل لبنان از جنگنده‌های هوایی استفاده می‌شود که به جای پایگاه‌های هوایی در خاورمیانه از فرانسه برخواهند خواست.

مسئله حمله ادعایی شیمیایی در سوریه به یک مسئله جدی برای مکرون تبدیل شده است. او هشدار داده بود که کاربرد سلاح‌های شیمیایی از نظر او قابل قبول نیست و خط قرمز او خواهد بود که در صورت تخطی، اقدام فرانسه را حتی به صورت یکجانبه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو