گروه : سیاسی /

شناسه: 6538

09 فروردین 1403 21:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سید حسن نصرالله تهدید‌های ترامپ هرگز سوریه، ایران، روسیه و جنبش‌های مقاومت را نمی‌ترساند

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که توئیت‌ها و تهدید‌های ترامپ هرگز سوریه، ایران، روسیه و جنبش‌های مقاومت را نمی‌ترساند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر جمعه در همایش «الوفاء للعهد» در ضاحیه بیروت سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی اظهار داشت که هدف حزب‌الله از حضور در انتخابات پارلمانی لبنان، نه تسلط بر «تصمیم‌گیری بیروت» بلکه نمایندگی شیعیانی است که نسل‌هاست در لبنان زندگی می‌کنند.

سید حسن نصرالله، با استقبال از قانون نسبی انتخابات در لبنان گفت که این قانون به همه گروه‌های مردمی اجازه می‌دهد که در انتخابات نمایندگانی داشته باشند.

وی گفت که هدف از این همایش، اعلام حمایت حزب‌الله از لیست‌های انتخاباتی «وحدت بیروت» و «الوفق الوطنی» است.

دبیر کل حزب الله با انتقاد از اظهارات برخی از احزاب سیاسی در لبنان که در شعارهای انتخاباتی بر هویت عرب در برابر هویت ایرانی اصرار دارند، به شوخی گفت که اگر منظور از هویت عربی تسلط بر زبان عربی باشد، باید به کمیته نظارت بر انتخابات پیشنهاد داد که از همه احزاب امتحان عربی بگیرد تا مشخص شود که عربیت چه کسی بیشتر است.

وی افزود: لبنانی‌ها به هیچ وجه به دنبال فراهم کردن مقدمات جنگ داخلی نیستند و همان‌هایی که نخست وزیر لبنان را گروگان گرفتند، به دنبال جنگ داخلی در این کشور هستند، در این عرصه نیز حزب الله به عنوان یک نیروی نظامی قدرتمند حضور دارد.

وی درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی-٤ سوریه گفت : اسرائیل در تجاوز به پایگاه هوایی تی-٤ سوریه عمدا به دنبال هدف قرار دادن سپاه پاسداران بود. ایرانی‌ها خودشان درباره پاسخشان به این اقدام تصمیم خواهند گرفت اما من به اسرائیلی‌ها می‌گویم که مرتکب یک حماقت بزرگ شدند.

دبیر کل حزب الله با بیان ضرورت حضور این گروه در سوریه گفت: ما باید به سوریه می رفتیم و آنجا می جنگیدیم چرا که جنگ داخلی نمی‌خواهیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: خودروهای بمب گذاری شده و اقدامات تروریستی در تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان بوده است، همان‌هایی که در سوریه و یمن جنگ به راه انداختند به دنبال جنگ داخلی در لبنان هستند.

وی در خصوص نمایش جدید ترامپ درباره استفاده اسد از سلاح‌های شیمیایی گفت: هم‌اکنون در سوریه نمایش شیمیایی به راه انداخته‌اند اما باید صراحتا بگویم در این منطقه سلاح شیمیایی وجود ندارد. هرچند پس از هر پیروزی در سوریه، ترامپ نمایش مشابهی در مورد استفاده اسد از سلاح شیمیایی به راه می اندازد.

دبیر کل حزب الله گفت: ترامپ خود را بدون تحقیقات مدعی العموم، قاضی و.. می‌داند و از فرستادن جلاد به سوریه سخن می‌گوید، در شرایطی که آمریکا جز پیمان نامه کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی هم نیست در این باره حکم صادر می کند.

سید حسن نصرالله با اشاره به اختلافات در داخل کابینه ترامپ بیان داشت: در دولت ترامپ صدای یکدستی وجود ندارد هر کدام یک حرفی را می‌زنند چرا که رئیس جمهور این کشور هیچ جیز را به طور کلی تشخیص نمی‌دهد و بسیار انفعالی برخورد می‌کند. او حتی بدون توجه به مشاوران و وزرای خود، در توئیتر مواضع‌اش را اعلام می‌کند.

وی در ادامه به موضع متناقض دونالد ترامپ درباره کره شمالی اشاره کرد و افزود: ترامپ مرتب کره شمالی را تهدید نظامی می‌کرد و در نهایت حرف مذاکره را پیش کشید. او همچنین، هفته پیش، از خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه سخن به میان می آورد اما این روزها درباره حمله به سوریه صحبت می‌کند.

دبیر کل حزب الله لبنان رئیس جمهور آمریکا را تاجر مسلک توصیف کرد و گفت: ترامپ تنها به پول فکر می‌کند و همه را به این شکل می بیند چرا که تاجر است، او کاری به روابط بین الملل ندارد چرا که فکرش تنها تجاری است، قراردادهایی که با سعودی ها هم می‌بندد جز درون مایه تجاری، چیزی ندارد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: وقتی ترامپ می گوید عربستان اگر می خواهد آمریکا در سوریه بماند باید پولش را بپردازد، نیروهای آمریکایی را مزدور فرض کرده که در ازای پول می‌جنگند.

وی افزود: باید ترامپ و دولت آمریکا بداند که همه‌ی توئیت‌ها و تهدید‌هایش هرگز سوریه، ایران ، روسیه و جنبش‌های مقاومت را نمی‌ترساند.امروز هم نیروهایی وجود دارد که ترسی از آمریکا ندارند و با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کرده‌اند. اما هم‌اکنون این آمریکا است که در سراسر منطقه و ایران طرح هایش شکسته خورده و دیگر توانایی رویارویی را ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان خاطر نشان کرد: دولت آمریکا باید بداند جنگش در منطقه تنها با یک سازمان و ارتش نیست و نتیجه حقیقی جنگ این کشور و تجاوزش به ملت‌ها شکست است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو