گروه : سیاسی /

شناسه: 7198

01 اردیبهشت 1403 13:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جان مک‌کین سناتور حامی گروهک تروریستی منافقین مُرد+تصاویر

جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و نامزد اسبق انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پس از ۱۴ ماه ابتلا به سرطان مغز در ۸۱ سالگی درگذشت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان مک‌کین سناتور ضدایرانی جمهوری‌خواه آمریکایی و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پس از ۱۴ ماه ابتلا به سرطان مغز بامداد امروز (یکشنبه) در ۸۱ سالگی درگذشت.

وی که ریاست کمیته نیرو‌های مسلح سنا را نیز برعهده داشت، از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین در کنگره آمریکا به شمار می‌رفت و سابقه دیدارهای مکرر با مریم رجوی، سرکرده این گروهک، را نیز در کارنامه داشت.

مک‌کین سال گذشته در حالی که روند درمان بیماری خود را در بیمارستان آریزونا سپری می‌کرد، با ارسال یک پیام توییتری از اغتشاشات دی‌ماه در ایران حمایت و اعلام کرد آمریکا در کنار معترضان ایرانی ایستاده است.

چندی بعد روزنامه «ینی شفق» ترکیه (اینجا) نوشت جان مک‌کین و سازمان سیا نقش اصلی را در ناآرامی‌های اخیر در ایران بر عهده دارند.

تصاویری از حضور جان مک‌کین در تجمعات گروهک تروریستی منافقین و دیدار با رجوی

8536861 574

8536860 148

8536859 368

دیدار مک‌کین با رضا پهلوی در خرداد 1396 در واشنگتن

8539164 968

سناتور مک‌کین، کهنه سرباز جنگ ویتنام، با وجود هم‌حزبی بودن همواره روابط پر تنشی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشت تا جایی که چندی پیش وصیت کرد که نمی‌خواهد ترامپ در مراسم خاکسپاری او حضور داشته باشد.

وی مبتلا به نوع خاصی از سرطان بود که نرخ مرگ و میر بالایی در میان مبتلایان دارد. طبق گفته رسانه‌های آمریکایی، مک‌کین مبتلا به گلیوبلاستوما بود که یکی از انواع شایع و بدخیم تومور است که سیستم عصبی مرکزی بدن (مغز و نخاع) را درگیر می‌کند.

این نوع سرطان در محافل سیاسی آمریکا ناشناخته نیست چرا که «تد کندی» سناتور دموکرات و برادر کوچکتر «جان اف کندی» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و همچنین «بیو بایدن» پسر «جو بایدن» معاون اوباما نیز به ترتیب در سال 2009 و 2015 به همین علت در گذشتند.

مک‌کین تیرماه سال گذشته برای خارج کردن یک لخته خون از بالای چشم چپ خود تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما دو روز پس از اعلام این خبر، نتایج مطالعات آزمایشگاهی انجام شده برروی بافت خارج شده از صورت او نشان داد که او مبتلا به نوع بدخیمی از سرطان مغز است.

جان مک‌کین سناتور حامی گروهک تروریستی منافقین درگذشت+تصاویر

در همان زمان انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد مبتلایان به گلیوبلاستوما با شرایط سنی مک‌کین تنها 4 درصد شانس زنده ماندن دارند و از زمان تشخیص بیماری نیز به طور میانگین بیشتر از 5 سال عمر نمی‌کنند.

سناتور ایالت آریزونا در سال 2013 نیز به نوع خاصی از سرطان پوست مبتلا شد اما پزشکان توانستند آن را تحت کنترل درآورند.

جان مک‌کین یکی از شناخته‌شده‌ترین سناتورهای جمهوری‌خواه در تاریخ آمریکاست و از زمانی که به عنوان اسیر جنگی از ویتنام بازگشت تا لحظه آخر زندگی‌اش همواره در عرصه سیاست حضور داشت. او در سال 2008 نیز نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد اما رقابت را به اوباما واگذار کرد.

وی در آستانه این انتخابات در یک میتینگ تبلیغاتی در پاسخ به سوالی درباره سیاستش برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران شروع به خواندن شعر کوتاهی کرد که خیلی زود با آهنگ‌گذاری‌ها مختلف به دستمایه طنز رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. شعر او یک بند بیشتر نداشت که با لحنی آهنگین خوانده شد: ایران را بمباران، بمباران، بمباران کنید! (برای مشاهده فیلم اینجا را کلیک کنید)

با مرگ مک‌کین برتری جمهوری‌خواهان در برابر دمکرات‌ها در مجلس 100 نفره سنای آمریکا به حداقل ممکن (50 به 49) کاهش یافت. او اگر قبل از سی‌ام ماه مه امسال از نمایندگی استعفا داده بود، کرسی او در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که ماه نوامبر برگزار خواهد شد به رای گذاشته می‌شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو