گروه : سیاسی /

شناسه: 7595

29 اسفند 1402 09:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

راه‌اندازی کمپین جدید از سوی آمریکا برای حمله رسانه‌ای به ایران

واشنگتن فری‌بیکن گزارش داد وزارت خارجه آمریکا با اختصاص ۴۰ میلیون دلار پول نقد به یکی از زیر‌مجموعه‌های خود، کمپین رسانه‌ای جدیدی را علیه روسیه، ایران و چین آغاز کرده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «واشنگتن فری‌بیکن» به نقل از چند مقام ارشد در کاخ سفید نوشت وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا کمپین جدیدی را برای حمله رسانه‌ای به کشورهای به اصلاح "سرکش" از جمله روسیه، ایران و چین آغاز کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، مرکز مشارکت‌های جهانی وزارت خارجه آمریکا موسوم به GEC که به تازگی 40 میلیون دلار پول نقد برای انجام این ماموریت دریافت کرده است، در حال تغییر اولویت‌های خود و تمرکز بر موضوعی است که مقامات ارشد دولت ترامپ آن را "نبرد جهانی علیه فعالیت‌هایی که منافع ملی آمریکا و نقش رهبری آن در جهان را تضعیف می‌کنند، نامیده‌اند.

به نوشته واشنگتن‌فری‌بیکن، در حالیکه ماموریت اصلی GEC انجام ماموریت‌های به اصطلاح ضدتروریسم است، اختصاص این مبلغ جدید از سوی وزارت خارجه آمریکا، آن را قادر خواهد ساخت تا از این پس برروی انجام عملیات‌های رسانه‌ای در خارج از مرزهای ایالات متحده تمرکز کند.

دانیل کیمیج، هماهنگ‌کننده این مرکز، در گفتگو با تعداد محدودی از خبرنگاران در ساختمان وزارت خارجه آمریکا، هدف اصلی از راه‌اندازی این کمپین جدید را افزایش قدرت تهاجمی آمریکا در عرصه رسانه در برابر روسیه اعلام کرد اما در عین حال، ایران و چین را نیز به ترتیب جزو اولویت‌های اصلی این کمپین برشمرد.

راه‌اندازی این کمپین رسانه‌ای جدید از سوی وزارت خارجه آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که پایگاه آمریکایی المانیتور تابستان گذشته در گزارشی ضمن اذعان به ناکارآمدی شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در جنگ رسانه‌ای با ایران، از افزایش فشارها بر «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» برای تشکیل یک جبهه رسانه‌ای قوی‌تر در مقابل کشورمان خبر داده بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو