گروه : ورزشی /

شناسه: 4175

10 فروردین 1403 11:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 آخرین وضعیت مصدومان تیم‌ملی والیبال/ لیست ۱۴ نفره چند تغییر دارد؟

وب سایت رسمی برنامه نود- تیم‌ ملی والیبال ایران بامداد دیروز به تهران بازگشت و شاگردان کولاکوویچ با یک روز استراحت از امروز خود را آماده هفته دوم لیگ جهانی در تهران و نبرد با بلژیک، آرژانتین و صربستان می‌کنند.

به گزارش قابوس نامه؛ سایت نود، تیم ‌ملی ایران هفته اول این رقابت‌ها را در حالی پشت ‌سر گذاشت که محمد موسوی را قبل از اعزام به ایتالیا به دلیل مصدومیت از دست داد و قبل از آخرین نبرد هفته اول یعنی دیدار مقابل لهستان، میرسعید معروف هم دچار مشکلات گوارشی و تب شدید شد و به دیدار مقابل شاگردان دی ‌جورجی نرسید. داستان مصدومیت‌ها و مشکلات بدنی بازیکنان ایران همین‌ جا به پایان نرسید و مجتبی میرزاجانپور هم در اوایل ست دوم بر اثر برخورد آرنج سامان فائزی شدیدا از ناحیه چشم دچار جراحت شد.

هرچند این غیبت‌ها توفیقی اجباری را نصیب کادر فنی ایران کرد که از بازیکنان جوان‌ تر استفاده کند اما سوال اینجاست که وضعیت بازیکنان غایب تیم‌ملی والیبال ایران برای هفته دوم لیگ جهانی چگونه خواهد بود و در صورت غیبت آنها چه تغییراتی در لیست تیم‌ملی ایران رخ خواهد داد؟

جابه‌جایی در کدام پست؟

تیم‌ملی ایران در حالی هفته اول را پشت‌سر گذاشت که از ۱۴ بازیکن حاضر در لیست شاهد حضور دو پاسور، پنج دریافت‌کننده قدرتی، سه پاسور، دو قطر پاسور و دو لیبرو در ترکیب حضور داشتند.

حالا با وضعیت فعلی این ترکیب احتمالا دچار تغییراتی خواهد شد. طبق گفته سیامک افروزی، پزشک تیم‌ملی، مجتبی میرزاجانپور قطعا دیدارهای هفته دوم را از دست خواهد داد و شرایط سیدمحمد موسوی هم هنوز معلوم نیست اما این احتمال وجود دارد که سید بتواند در تهران به میدان برود.

این در حالی است که مشکل میرسعید معروف تقریبا برطرف شده و بعید به نظر می‌رسد کاپیتان برای حضور در سه بازی هفته دوم لیگ جهانی مشکلی داشته باشد. نگاهی به لیست اولیه نشان می‌دهد در فهرست ۲۱ نفره، دو بازیکن دریافت‌کننده قدرتی شانس جانشینی میرزاجانپور را دارند، یعنی سلیم چپرلی و پوریا فیاضی.

 آیا کولاکوویچ یکی از این دو نفر را جایگزین مرد شماره ۱۲ تیم‌ملی خواهد کرد یا تیم‌ملی مانند بسیاری از رقابت‌های دیگر با چهار دریافت‌کننده قدرتی در این مسابقات حاضر خواهد بود. با این شرایط، نفر جایگزین در کدام پست خواهد بود؟ به نظر می‌رسد اگر موسوی شرایط حضور در میدان را پیدا کند که جواب معلوم است، اما اگر سید همچنان درگیر مصدومیت از ناحیه زانو باشد علی شفیعی، جوان آینده‌دار در پست سرعتی‌زن این شانس را خواهد داشت تا در هفته دوم لیگ جهانی به میدان بروند.

 شفیعی عملکرد خوبی در لیگ گذشته از خود به‌جا گذاشته و حضورش می‌تواند معدل سنی تیم‌ملی را هم پایین بیاورد. برای مشخص شدن لیست ۱۴نفره هفته دوم قطعا باید تا پنجشنبه و تعیین‌تکلیف وضعیت یکی، دو بازیکن مصدوم تیم‌ملی صبر کرد و منتظر تصمیم کولاکوویچ ماند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو