گروه : ورزشی / ورزشی /

شناسه: 9279

29 اسفند 1402 10:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 گاف عجیب در رابطه با جنجال قائمی و تیم ملی

ولادیمیر الکنو، سرمربی روس والیبال ایران، روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود صحبت های قابل تاملی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه   به نقل از "ورزش سه"، به جرات می توان گفت که والیبال ایران طی هفته های اخیر یکی از پر حاشیه ترین دوران خود را سپری کرد؛ آن هم زمانی که کم تر از یک ماه تا المپیک باقی مانده و قطعا حالا تیم بیش از هر موقع دیگری به آرامش احتیاج دارد. با این حال اتفاقی است که رخ داده و به نظر هم می رسد که اکنون بعد از چند روز پر سر و صدا حالا والیبال ایران با آرامش بیشتری نسبت به قبل برای بزرگ ترین و مهم ترین رقابت ورزشی دنیا آماده می شود.

 اما ماجرا از جایی شروع شد که چندی پیش محمدرضا داورزنی در یک برنامه تلوزیونی خبر از دعوت شدن فرهاد قائمی به اردوی تیم ملی والیبال بعد از اتمام مسابقات لیگ ملت ها داد؛ اتفاقی که به نظر می رسید با نظر مستقیم ولادیمیر الکنو رخ داده است. هر طور که بود قائمی به اردو دعوت شد و در روزهایی که تیم والیبال ایران در استراحت بعد از پایان لیگ ملت ها به سر می برد، با تیم ملی جوانان تمرین کرد تا به بهترین شکل برای ملحق شدن به تیم بزرگسالان آماده شود.

روز موعد فرا رسید و اردوی آماده سازی تیم ملی پیش از المپیک آغاز شد. مطابق انتظار فرهاد قائمی هم در کنار دیگر بچه های تیم ملی حضور داشت تا ولادیمیر الکنو در فاصله چند روز مانده به مسابقات وضعیت او را مورد بررسی قرار دهد و حتی در صورت صلاحدید این بازیکن را با خود به المپیک ببرد.

اما شروع جنجال جایی بود که مرد روس در همان روز اول تمرین به قائمی خبر داد که روی او حساب نمی کند و این بازیکن باید از جمع ملی پوشان جدا شود. این خبر در حالی به فرهاد قائمی داده شد که او حتی یک ست تمرینی را هم در کنار دیگر بازیکنان سپری نکرد و همین موضوع باعث شد که ماجرا عجیب تر به نظر برسد؛ همچنین باقی ماندن دو بازیکن تازه دعوت شده دیگر در اردو یعنی مهدی مرندی و مجتبی میرزاجانپور باعث شد که شائبه ها در این مورد به اوج خود برسد. 

بعد از خروج فرهاد قائمی از اردوی تیم ملی بحث های زیادی در رابطه با علت این تصمیم مطرح شد اما نهایتا اعلام شد که این والیبالیست آماده نبوده و به همین دلیل الکنو عذر او را خواسته است؛ موضوعی که در آن زمان با واکنش تند قائمی روبرو شد و او در مصاحبه ای با "ورزش سه" تاکید کرد الکنو هیچ نقشی در خط خوردن او نداشته و عدم آمادگی خود را کذب محض دانست. در واقع قائمی تاکید کرد که دست های پشت پرده باعث پایان کار زود هنگام او در تمرینات شده است.

 اما در این بین به نظر می رسد یک گاف بزرگ از سوی فداسیون والیبال رخ داده است. روز گذشته ولادیمیر الکنو در یک نشست مطبوعاتی حاضر شد و صحبت های قابل تاملی را در رابطه با قائمی مطرح کرد. مرد روس در بخشی از حرف های خود در این باره گفت: "به من گفته شد بازیکنی داریم که می‌تواند در دریافت‌ها و سرویس‌ها خیلی خوب عمل کند. او فرهاد قائمی بود. به من گفته شد که ایشان ازدواج کرده و به دنبال زندگی اش است. البته مصدومیتی هم دارد که مانع از حضور جدی اش در مسابقات می‌شد. با این شرایط مسئله قائمی منتفی شد اما بعد از مسابقات لیگ ملت‌ها که یک هفته به روسیه رفتم. بازیکنان هم استراحت کردند. دو روز قبل از آمدنم در تهران در روزنامه‌های روسی خواندم که این بازیکن به تیم ملی دعوت شده است. در حدود دو سه ساعت بعد که این خبر را خواندم دستیارم گفت خوش خبر زنگ زده و گفتم شما موافق هستید که قائمی به تیم ملی دعوت شود؟"

اما چرا می گوییم در این بین یک گاف بزرگ رخ داده است؟ ماجرا از این قرار است که بعد از این مصاحبه کوبنده قائمی، سرپرست تیم ملی یعنی امیر خوش خبر تاکید کرد که دعوت این والیبالیست با نظر مستقیم الکنو بوده و فدراسیون هیچ نقشی در آن ایفا نکرده است؛ این در حالی است که سرمربی روس در نشست دیروز خود به وضوح اعلام کرد که در روسیه از دعوت شدن قائمی مطلع شده و بعد ازآن بوده که خوش خبر نظر او را در این رابطه جویا شده است.

 روی هم رفته این این اتفاق را پشت سر گذاشتیم اما سوال اینجاست که چرا تیمی مثل ایران که حتی ادعای کسب مدال در المپیک را هم دارد، باید در فاصله چند هفته به مسابقات با چنین تصمیمات ضد و نقیضی درگیر حواشی شود و تمرکز خود را از دست بدهد؟ یا در این بین الکنو درست نمی گوید یا این که اگر حرف های او حقیقت دارد چرا پیش از دعوت قائمی نظر سرمربی تیم ملی پرسیده نشد؟

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو