گروه : اخبار ایران /

شناسه: 5755

29 اسفند 1402 05:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزارت ارتباطات اعلام کرد؛ نحوه اعطای وام ۱۵میلیونی به تولیدکنندگان اپلیکیشن

در راستای حمایت از تولید نرم‌افزارهای کاربردی ایمن و محتوای چندرسانه‌ای موبایل، وزارت ارتباطات ۱۵میلیون تومان تسهیلات برای هر درخواست توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها درنظر گرفت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، مطابق با دستورالعمل اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات که سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسیده است، حمایت از توسعه دهندگان حقیقی و حقوقی اپلیکیشن های ایمن و محتوای چندرسانه ای تلفن همراه در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

براین اساس این وزارتخانه پیش از این تا پایان آبان ماه به توسعه دهندگان حقیقی و حقوقی نرم افزارهای کاربردی ایمن و محتوای چندرسانه ای تلفن همراه زمان داد تا درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات اعلام کنند.

بررسی ها از این دستورالعمل نشان می دهد که سقف تسهیلات درنظر گرفته شده برای توسعه دهندگان حقیقی و حقوقی اپلیکیشن به ازای هر متقاضی مبلغ ۱۵ میلیون تومان است. برای درخواست بیش از ۱۵ میلیون تومان باید درخواست کنندگان از طریق ثبت نام در فراخوان طرح های فناورانه اقدام کنند.

ارائه این تسهیلات برای تولید و یا توسعه اپلیکیشن های ارزشمند بر مبنای برنامه کسب وکار مشخصی است که باید به تایید کارگروه ارزیابی این تسهیلات برسد. همچنین این تسهیلات به افرادی تعلق می گیرد که درگذشته حداقل یک اپلیکیشن با کیفیت موبایل تولید کرده باشند.

برنامه کسب و کار متقاضیان (بیزینس پلن) باید به صورت مبسوط و براساس قالب ارائه شده از سوی دبیرخانه وام وجوه اداره شده، ارائه شود.

طرح های متقاضیان از طریق وبگاه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات پس از ارزیابی کارگروه استانی و تایید نهایی در دبیرخانه کارگروه، برای طی مراحل بعدی به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند.

این کارگروه شامل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان، نماینده پارک علم و فناوری استان، نماینده صندوق کارآفرینی امید، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای و یک نفر از خبرگان و توسعه دهندگان باسابقه نرم افزارهای کاربردی موبایل به انتخاب مدیرکل ICT استانی است که متقاضی از آن اقدام کرده است.

درهمین حال طبق اعلام وزارت ارتباطات، اعتبارات موردنیاز برای اعطای تسهیلات به متقاضیان حقیقی از محل منابع صندوق کارآفرینی امید و به متقاضیان حقوقی از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو