گروه : اجتماعی /

شناسه: 2179

31 فروردین 1403 00:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 معاونت ابتدایی آموزش‌وپرورش ۴ ماه بدون متولی/آشتیانی هنوز حساس نشده است

 معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با گذشت چهار ماه از استعفای معاون سابق هنوز بدون متولی فعالیت می‌کند و دانش‌آشتیانی نیز هنوز نسبت به نبود متولی برای این معاونت حساس نشده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، مهر امسال بود که محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با استعفا از سمت خود از این پست کناره‌گیری کرد این در شرایطی بود که علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش وقت رفتن دیمه‌ور را رد و اعلام کرد که با استعفای وی مخالفت شده است.

اگر چه فانی با استعفای دیمه‌ور مخالفت کرده بود اما او قید حضور در معاونت آموزش ابتدایی را زد و از همان مهر ماه در محل کار خود حضور نیافت هر چند مسئولان آموزش‌وپرورش تلاش داشتند این موضوع را رسانه‌ای نکنند اما این خبر مدتی بعد یعنی در 28 آبان 95 و آن هم زمانیکه فانی از وزارت آموزش‌وپرورش برکنار شد،‌در رسانه‌ها با تیتر معاونت ابتدایی آموزش‌وپرورش بدون متولی، انعکاس یافت.

پس از رفتن فانی و آمدن دانش آشتیانی به وزارت آموزش‌وپرورش از آبان ماه تا به امروز همچنان معاونت آموزش ابتدایی بدون متولی اداره می‌شود.

وزیر جدید آموزش و پرورش که در مدت فعالیت سه ماهه خود در وزارت آموزش و پرورش بیش از همه با خبر انتصاباتش شناخته می‌شود هنوز به فکر انتخاب گزینه‌ای برای معاونت آموزش ابتدایی نیفتاده است و این معاونت حتی با آمدن دانش آشتیانی در راس آموزش و پرورش همچنان بدون سکاندار در حال افعالیت است و در چنین شرایطی تکلیف بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های مهم این معاونت مشخص نیست.

معاونت آموزش ابتدایی با حدود 7 میلیون دانش‌آموز در زیر مجموعه خود به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش شناخته می‌شود اما عجیب است که چرا اداره این بخش بدون متولی، حساسیت وزیر جدید آموزش و پرورش را به همراه نداشته است.

به نظر می‌رسد چهار ماه فعالیت آن هم بدون داشتن متولی خاص برای معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش زمان زیادی است بنابراین باید وضعیت تعیین معاون برای این بخش یکی از اولویت‌های مهم دانش آشتیانی باشد اولویتی که هنوز برای وی چندان حساس نبوده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو