گروه : اجتماعی /

شناسه: 4110

07 اردیبهشت 1403 11:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیسی: «شرح صدر» ویژگی بارز اخلاقی مدیر جامعه اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی که یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی باید از آن برخوردار باشد، شرح صدر است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مسجد گوهرشاد حرم رضوی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی که یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی باید از آن برخوردار باشد، شرح صدر است.

وی گفت: یک مدیر اسلامی باید بداند که در مصدر امور با فراز و نشیب‌های گوناگونی مواجه بوده و برای دستیابی به اهداف با سختی‌های بسیاری روبه رو است و اگر از صبر، بردباری و شرح صدر برخوردار نباشد در برابر مشکلات ناتوان شده و جامعه را با سختی مواجه خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: شرح صدر گستردگی و وسعت نظر است، به طوری که انسان ظرفیت تحمل مشکلات در سختی‌ها و شکرگذاری در نعمات را داشته باشد و در فراز و فرودهای زندگی عرصه عبودیت خداوند را ترک نکند.

رئیسی گفت: آن شجاعتی که باعث شد امام خمینی(ره) خروش «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را برآورند و رهبری آن چنان مقتدرانه در موضوع «منا» به عربستان نهیب بزنند و اوضاع را تغییر دهند، قدرت و شجاعتی است که در پرتوی اتکا به خداوند متعال و تأسی از آموزه‌های ائمه اطهار شکل گرفته و تبلور ظرفیت سازی اسلامی است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو