گروه : اجتماعی /

شناسه: 4311

06 اردیبهشت 1403 22:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ابتکار در رامیان خبرداد:  نظارت بر حفاظت از محیط زیست،در دستورکار برنامه ششم/ توقف جاده سازی در جنگل های ابر

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: شورای عالی محیط زیست در راستای کاهش تخریب و بهره برداری تجاری از جنگل های ابر ضمن افزایش نظارت بر حفاظت از محیط زیست ، این نظارت و حفاظت در برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش قابوس نامه، معصومه ابتکار در بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان رامیان بویژه "گل رامیان" با اعلام این مطلب که روند احداث جاده و زمین خواری نیز در جنگل های ابر کنترل شده است و این مسئله را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست که جنگل ابر در سال 94 با تصویب شورای عالی حفاظت مخیط زیست به ریاستِ رئیس جمهور، تحت حفاظت قرار گرفته است.

کاهش 67 درصدی آتش سوزی ها در سال 95

وی همچینین با اشاره به برخی تمهیدات و آموزش های انجام شده از جمله مقابله با آتش سوزیها، برنامه ریزی، تامین و تجهیزات, آموزش و مشارکت مردم و مانورهای دوره ای اذعان کرد: با در دستور کار قرار گرفتن این اقدامات در سال گذشته، 67 درصد از میزان آتش سوزیها کاهش یافت.

وی جاذبۀ گردشگری " گل رامیان" را نیز یکی از جاذبه های بسیار زیبا عنوان کرد که می تواند بهترین مکان برای جذب گردشگر باشد که باید از این جاذبۀ ملی ، طبیعی و بکر بخوبی محافظت شود و می توان بخشی از آن جهت ثبت به عنوان اثر ملی قرق اختصاصی کرد.

با توجه به وجود گونه های حیات وحش آبزی در منطقه گردشگری گل رامیان، از سوی رئیس سازمان محیط زیست کشور به مدیر کل محیط زیست گلستان دستور پیگیری این حاذبه برای ثبت به عنوان اثر ملی و طبیعی ارائه شد.

حضور ابتکار در گلستان تقریبا در سکوت خبری بود چرا که بسیاری از خبرنگاران فعال منطقه، بویژه خبرنگاران محلی در این بازدید حضور نداشتند.

/ انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو