گروه : اجتماعی /

شناسه: 4335

01 اردیبهشت 1403 16:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:   رشته‌های حذف شده دانشگاه آزاد باید برگردد/ به جای تعطیلی دانشگاه‌های مناطق محروم، رشته‌های غیرکاربردی پایتخت را حذف کنید

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: اگر قرار است رشته‌ای حذف شود، مسئولان باید از مراکز استان‌ها و پایتخت شروع کنند.

به گزارش قابوس نامه، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حذف  برخی رشته‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم و تحقیقات، اظهار داشت: این یک کار غیرکارشناسی است، مسئولان باید بدانند که یکی از راه های توسعه بسیاری از مناطق محروم ایجاد دانشگاه آزاد است حال دلیل نمی شود بخاطر اینکه 3-4 دانشجو کم شده این رشته ها را حذف کنند.

وی با تاکید براینکه اقدام وزارت علوم غیرکارشناسی بوده و صلاح در این است که مسئولان این رشته ها را مجددا برگردانند، افزود: اگر هم قرار است روزی رشته ای حذف شود، مسئولان باید از مراکز استان‌ها و پایتخت شروع کنند، نه اینکه دانشگاه مناطق محروم را تعطیل کنیم و با این کار عملا به افراد بگوییم به تهران مهاجرت کنند.

میرزاده تصریح کرد: اگر قرار بود این رشته ها حذف شود وزارت علوم باید ۲۰ سال پیش  از خواب بیدار میشد و اصلا اجازه نمیداد که دانشگاه تاسیس گردد. نمیشود یک شبه در تهران بنشینیم و این تعداد دانشگاه با هیئت های علمی و کارکنانش را در مناطق محروم حذف کنیم. اگر قرار است رشته ای حذف شود باید رشته های پایتخت و مراکز استان ها حذف شود؛ به طور مثال رشته کشاورزی و دامپروری، صنایع دستی، شیلات و... در تهران به چه دلیل ایجاد شده است؟! هرکدام از این رشته ها باید در مناطقی که مختص آن رشته است ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: اگر وزارت علوم می خواهد کار کارشناسی انجام دهد باید به جای حذف رشته های دانشگاهی در مناطق محروم که موجب توسعه این مناطق بوده و البته پتانسلی لازم را برای اشتغال جوانان بعد از تحصیل را دارد، رشته هایی که به صورت غیرکاربردی در تهران و مراکز استان ها ایجاد شده را حذف کند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو