گروه : اجتماعی /

شناسه: 7940

29 اسفند 1402 11:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آیت الله رئیسی: شناسایی ورفع بستر‌های فساد سبب ایجاداعتمادمردم به مقابله نظام بامفاسد می‌شود

رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه سبب ایجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد می‌شود، اولا شناسایی و رفع بستر‌های فساد و ثانیا برخورد قانونی و عبرت‌آموز با مفسدان است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تقدیر از خدمت‌رسانی همه گروه‌های مردمی و دولتی در سیل اخیر اعم از هلال احمر، بسیج، ارتش، سپاه و نهاد‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی و در روز‌هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، امروز در مناطق سیل‌زده شاهد اجرای مانور خدمت و خدمت‌رسانی نیرو‌های مسلح کشورمان هستیم و حقیقتا در این مانور خدمت، جلوه‌های زیبایی از اخلاص، ایثار، دلدادگی، مردمداری و ولایتمداری به چشم می‌خورد. باید از این نیرو‌ها و مردمان عزیزی که مخلصانه خدمت کردند و همچنان نیز در کنار هموطنان آسیب‌دیده هستند تا بخشی از آلام آنان را کاهش دهند صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس قوه قضاییه، پیشاپیش فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت حجت ابن الحسن امام زمان (عج) تبریک گفت و افزود: این روز را به همه مردم عزیز به ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و همه کسانی که کوچکترین دغدغه‌ای برای حفظ امنیت ایران اسلامی دارند، تبریک می‌گویم و از همه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهم که به برکت این ایام، همانند گذشته تمام تلاش خود را با همکاری مدیران دلسوز کشور برای شناسایی بستر‌های فساد به کار بندند و با سپردن مفسدان به دست دستگاه عدالت، اعتماد مردم عزیز به کارآمدی نظام و سازمان اداری کشور را افزایش دهند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: در خصوص مقابله با فساد باید به یاد داشته باشیم که صرف اعلام خبر وقوع مفاسد، نه تنها اعتمادساز نیست، بلکه اعتمادزداست. آنچه سبب ایجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد می‌شود، اولا شناسایی و رفع بستر‌های فساد و ثانیا برخورد قانونی و عبرت‌آموز با مفسدان است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: در این پیام، سه دستگاه نظارتی از سه قوه یعنی وزارت اطلاعات در قوه مجریه، سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضاییه و دیوان محاسبات در قوه مقننه، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند. معتقدم همچنان این فرمان، یک منشور زنده و لازم‌الاجرا برای همه دستگاه‌هاست که به هیچ عنوان از اجرای مفاد آن نباید غفلت کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تبریک ایام ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، از همه قضات به ویژه قضات جوان خواست که با نقش‌آفرینی در دوران تحول دستگاه قضایی، تمام همت خود را صرف رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها کنند و ابراز امیدواری کرد که با یک همت جمعی و تلاش شبانه‌روزی، قوه قضاییه بتواند با کمک قضات جوان به نقطه‌ای برسد که هیچ پرونده معوقه‌ای وجود نداشته باشد.

رئیس قوه قضاییه در پایان، بر بهره‌مندی هر چه بیشتر از برکات و فیوضات ماه شعبان به ویژه ایام میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر (عج) تاکید کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو