گروه : اقتصادی /

شناسه: 1352

06 اردیبهشت 1403 02:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بررسی صحت و سقم واردات خودروهای آمریکایی با حضور نعمت زاده

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بررسی واردات خودروهای آمریکایی به کشور در نشست هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از میزان، سعید باستانی با بیان اینکه واردات خودروهای آمریکایی به کشور در نشست هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود، گفت:کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استفاده از بازوی نظارتی خود با واردات محصولات مصرفی آمریکا به ویژه خودروهای آمریکایی برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه در نشست مذکور وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص چند موضوع باید پاسخ دهد، افزود:"نعمت زاده" در نخستین بخش باید به سوالات چندتن از نمایندگان پاسخ دهد و در بخش دوم در مورد قراردادهای جدید خودرویی با "سیتروئن" و تفاهم نامه "ایدرو" و "رنو "پاسخ دهد و همچنین در مورد واردات خودروهای تولید آمریکا نیز وزیر باید توضیحاتی ارائه دهد.

بررسی چرایی واردات خودروهای آمریکایی که به ظاهر از ژاپن ثبت سفارش شده

باستانی با بیان اینکه دلایل چرایی واردات خودروهای آمریکایی که به ظاهر از ژاپن ثبت سفارش شده باید مشخص شود، ادامه داد: حضور آمریکایی ها معمولا از دو طریق صورت گرفته و وجود دونشان در هرکشوری از علایم ارتباط با آمریکا بوده که یکی از آنها "مک دونالد" و دیگری خودروهای آمریکایی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص ممنوعیت واردات هرگونه خودروی آمریکایی،یادآور شد:در شرایطی که ایران هیچگونه مراوداتی با کشور آمریکا ندارد،دلیلی برای واردات کالا از این کشور آن هم کالای مصرفی به کشور وجود ندارد و به جای آن نیز باید با همکاری با شرکت های صاحب نام دنیا در داخل کشور خودروهای با کیفیت تولید شود.

واردات کالای لوکس ضرورت امروز اقتصاد کشور نیست

باستانی با بیان اینکه واردات کالای لوکس ضرورت امروز اقتصاد کشور نیست، افزود: با توجه به اعتقاد جدی و راسخی که باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، نباید بعد از رفع تحریم ها به یک وارد کننده صرف تبدیل شویم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به جای خروج ارز از کشور آن را جهت تأمین شغل و ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری کرد، تصریح کرد: اگر به جای حمایت از تولید ملی و انتقال فناوری، خودرو به کشور وارد کنیم، کم‌کم شاهد افزایش مشکلات اقتصادی در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو