گروه : اقتصادی /

شناسه: 3352

29 اسفند 1402 14:13

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قیمت هر انس طلا به ۱۲۴۵ دلار رسید؛ قیمت جهانی طلا از بالاترین سطح خود در ۳ هفته اخیر فاصله گرفت

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات روز پنجشنبه (سوم فروردین) با کاهش اندکی روبرو شد و از بالاترین سطح خود در ۳ هفته اخیر فاصله گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قابوس نامه به نقل از سایت طلا، تقویت ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت طرح بهداشت و سلامت دولت ترامپ تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا که پیش از این به پایین ترین سطح در ۷ هفته اخیر رسیده بود، با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر رای گیری کنگره و سنا درباره طرح بهداشت و سلامت دونالد ترامپ هستند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۴۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی تا سطح ۱۲۵۱ دلاری افزایش یافته بود.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۹۹.۷۴ واحد رسیده است. بازارهای مالی منتظر هستند تا ببینند آیا ترامپ می تواند آراء کافی را برای لغو طرح بهداشت و سلامت اوباما به دست آورد یا نه. این مساله توانایی دولت ترامپ برای تصویب قوانین و طرح های آتی را نیز نشان خواهد داد.

ترامپ گفته است که موفقیت زیادی در جلب نظر مثبت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورده است. افت قیمت طلا در شرایطی است که در حمله تروریستی روز چهارشنبه در لندن تاکنون حداقل ۵ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

تازه ترین آمار منتشر شده نشان می دهد که میزان فروش مسکن در آمریکا طی ماه فوریه کمتر از انتظارات اولیه بوده است. روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرد: با توجه به آنکه اقتصاد آمریکا نزدیک به اشتغال کامل قرار دارد و نرخ تورم نیز کاملا صعودی و نزدیک به ۲ درصد است، فدرال رزرو باید امسال ۲ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ، ریسک های سیاسی و اقتصادی بین المللی نیز عامل مهم و تعیین کننده برای قیمت جهانی طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور دو در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

نویسنده :

نظرات
آرشیو