شناسه: 391

04 اردیبهشت 1403 21:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پراید و تیبا به سرنوشت پیکان دچار می‌شوند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس گفت: در ایران عادت کرده‌ایم یک خودرو را 30 سال و بلکه بیشتر به خورد مردم بدهیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایسنا، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: به نظر بنده اشکالی در این کار نیست چرا که در دنیا هم هر چند ماه مدل‌های جدید به بازار می‌آید و مدل‌های قدیمی‌تر پس از مدتی از رده خارج  می‌شود اما لوازم یدکی و خدمات پس از فروش تا سالها بعد عرضه می‌شود. متاسفانه در ایران عادت داریم یک خودرو را 30 سال و بلکه بیشتر به خورد مردم بدهیم، این نگاه باید اصلاح شود.

به گفته وی، پراید و تیبای سایپا نیز پس از پنج سال به سرنوشت «پیکان» ایران‌خودرو دچار می‌شوند. با وجودی که سال‌ها از رده خارج شدن پیکان می‌گذرد اما خدمات پس از فروش، لوازم یدکی و قطعات این خودرو همچنان توسط اصناف و بخش خصوصی به مردم عرضه می‌شود.

وی معتقد است  پرداختن به مسئله فوق، کم اهمیت است و تاثیر چندانی بر  صنعت خودروسازی کشور ندارد چرا که این صنعت گرفتار چالش‌های اساسی‌تری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تولید خودروهای با کیفیت و ایمن و شفافیت نداشتن با مردم را مهمترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور دانست و  افزود: در جلسه‌ای که با حضور دو مدیر عامل شرکت خودروسازی داشتم این مطالب را بیان کردم و تاکید کردم این وضعیت در صنعت خودروسازی کشور باید اصلاح شود.

رضیان از رده خارج شدن تولیدات قدیمی‌تر را در سایر صنایع نیز جاری دانست و افزود: علاوه بر سایپا که تصمیم گرفته با جایگزین کردن خودروهای به‌روز، با کیفیت و ایمن تیبا و پراید را از رده خارج کند در سایر صنایع نیز با وضعیت مشابهی روبرو هستیم. قطعه‌سازان و تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو و سایر لوازم صنعتی به صورت طبیعی تا زمانی که بازار داشته باشند لوازم یدکی و قطعه به بازار عرضه می‌کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس در عین حال افزایش سطح کیفی محصولات خودروسازان ایرانی را در شان مردم ایران دانست و یادآور شد: با از رده خارج شدن خودروهای غیرایمن و بی‌کیفیت ذائقه مردم نیز به تدریج تغییر کرده و مردم نیز لذت سوار شدن بر خودروهای به‌روز و ایمن را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو