گروه : اقتصادی /

شناسه: 3982

09 فروردین 1403 19:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر انجمن خرما خبر داد Y خرما کیلویی ۱۵ تا ۲۰هزار تومان شد/ تنظیم بازار رها شده

دبیر انجمن خرما از افزایش ۱۰ برابری قیمت خرما از نخلستان تا سفره مردم خبر داد و گفت: اقدامی برای تنظیم بازار خرما انجام نمی‌شود و با نزدیک شدن به ماه رمضان، هر کیلوگرم رطب به قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا؛ علی‌اصغر موسوی اظهار کرد: خرمای رطب مضافتی را در فصل برداشت و در شهریور و مهر از کشاورزان هزار و 500 تومان تا 2 هزار تومان خریداری می‌کنند و الان با 10 برابر قیمت به نرخ 15 هزار تومان تا 20 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

وی افزود: هیچ اصولی در قیمت‌گذاری و فروش خرما وجود ندارد، زیرا دلالان خرما را با قیمت کمی از دست کشاورزان در می‌آورند و در ماه رمضان به قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.
بازار خرما رها شده

دبیر انجمن خرما ادامه داد: در این ارتباط 100 تا 150 نفر سود زیادی را به جیب می‌زنند اما 3 میلیون کشاورز و 80 میلیون نفر مردم ضرر می‌کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته ستادی به نام ستاد خرمای کشور وجود داشت که قیمت‌ این محصول را  برای مصرف‌کننده  تنظیم می‌کرد اما اکنون این ستاد برچیده شده و اقدامی برای تنظیم بازار انجام نمی‌شود و دلال‌ها ترک تازی می‌کنند.
موسوی گفت: در حالی که خرمای رطب را از کشاورزان 1500 تا 2 هزار تومان از کشاورزان می‌خرند که سایر انواع خرما 700 تا هزار تومان در هر کیلوگرم از کشاورزان خریدای می‌شود و به قیمت 5 تا 10 هزار تومان به مردم می‌فروشند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو