گروه : اقتصادی /

شناسه: 4568

29 اسفند 1402 10:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رییس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد ؛ مسکن ساختیم ولی به مردم نرسید

رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که برنامه‌ ریزان کشور نتوانسته‌اند بین عرضه و تقاضای مسکن ارتباط برقرار کنند، گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی دارای محاسنی است.

به گزارش قابوس نامه، فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وجود 4.5 میلیون خانه خالی از سکنه در کشور، افزود: این نشان می‌دهد مهندسان توانسته‌اند این خانه‌ها را بسازند اما برنامه‌ریزیان اقتصادی نتوانسته‌اند بین عرضه کننده و متقاضی مسکن ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان "این امر نیازمند برنامه‌ریزی است" تاکید کرد: در بخش ساخت و سازهای جدید اگر یک نقش ویژه‌ای را برای بانک مسکن و بخش خصوصی در حوزه خدمات ساختمانی در نظر بگیریم، ضمن آن‌که دولت این موضوع را مدیریت کند معتقدم بخش مسکن از رکود خارج می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که اگر بخواهیم از رکود اقتصادی عبور کنیم باید به بخش مسکن توجه شود در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی محاسن و معایبی دارد که بررسی آن به یک کارگروه در کمیسیون عمران مجلس واگذار شده است.

رییس شواری مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: الان نمی‌توانم نظرم را درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی بگویم، نظرم -در این‌ زمینه- را در کمیسیون عمران مجلس گفته‌ام.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو