گروه : اقتصادی /

شناسه: 4628

09 فروردین 1403 23:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وقفچی در نشست خبری اعلام کرد: قوه قضائیه شکایت مجلس از بانک مرکزی را بررسی کند

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور پیرامون وضعیت موسسات مالی و اعتباری منتفی نشده است، از قوه قضائیه خواست هر چه زودتر به شکایت مجلس از تخلفات بانک مرکزی رسیدگی کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، علی وقفچی نماینده مردم زنجان در نشست خبری در خصوص سوال از رئیس جمهور پیرامون موسسات مالی و اعتباری گفت: مسئولان نظام بانکی باید نگرش خود به سیستم بانکی و منابع درآمدی آن را تغییر دهند. اینکه فقط کارشناسان تخصصی برای بازگرداندن اصل پول و سود پول در بانک ها حضور داشته باشند کافی نیست، باید کارشناسان خبره ای در بانکها به کار گرفته شوند که راهکارهای مشارکت بانکها در تولید را بررسی کنند، به گونه ای که بانکها در سود و زیان تولیدکنندگان سهیم شوند.

وی از تهیه طرح مشارکت واقعی موسسات مالی با تولیدکنندگان و ارائه آن به مرکز پژوهشها خبر داد.

وقفچی در خصوص علت اصلی طرح سوال از رئیس جمهور گفت: بیش از دو میلیون نفر از مردم کشورمان در موسسه کاسپین سپرده گذاری کرده بودند که دچار مشکلات اساسی شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید امنیت مالی در کشور وجود داشته باشد، گفت: نباید اجازه دهیم اعتماد به موسسات مالی از بین برود. بی اعتمادی به موسسات مالی مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند.

نماینده مردم زنجان با اشاره به مشکلات سپرده گذاران کاسپین گفت: بسیاری از سپرده گذاران موسسه کاسپین افرادی بودند که خانه ها و مجتع های تولیدی خود را فروخته و حساب باز کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه سوال از رئیس جمهور در مورد موسسات مالی و اعتباری منتفی نشده است، تصریح کرد: باید مشخص شود دلایل ایجاد چنین وضعیتی در سیستم پولی و مالی کشور چیست. نباید مسئولان از وظایف خود شانه خالی کنند. سیستم نظارتی باید به این موسسات نظارت می کرد و از ایجاد چنین وضعیتی جلوگیری می نمود.

وقفچی ادامه داد: در سوال از رئیس جمهور فقط بحث موسسه کاسپین مطرح نیست، باید وضعیت نابسامان موسسات پولی و اعتباری سامان یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: قوه قضائیه، شکایت مجلس از تخلفات بانک مرکزی را سریع تر بررسی کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو