گروه : اقتصادی /

شناسه: 5100

04 اردیبهشت 1403 21:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس : تا پایان سال 50 هواپیمای دیگر وارد کشور می شود/ تاکنون 9 فروند هواپیمای جدید وارد کشور شده است

سید هادی بهادری، در خصوص خرید هواپیماها به روش فاینانس از سوی دولت تصریح کرد: قراردادهایی که برای خرید هواپیماها در دولت بسته شده بر اساس فاینانس نبوده و بر اساس مدل B.O.C بوده است.

به گزارش قابوس نامه سید هادی بهادری، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص خرید هواپیما ها به روش فاینانس از سوی دولت تصریح کرد: قراردادهایی که برای خرید هواپیما ها در دولت بسته شده بر اساس فاینانس نبوده و بر اساس مدل B.O.C بوده است.
وی در تشریح نحوه اجرای قرارداد B.O.C اظهارداشت: قرارداد B.O.C به این صورت است که ایران قراردادی را با شرکتی خارجی منعقد می کند و مبلغ قرارداد را از طریق کرایه های مسافربری ناوگان هوایی به شرکت مورد نظر پرداخت می کند؛ در این قرارداد نیز ایران هزینه خرید هواپیما را در طول مدت 20 سال از طریق درآمد مسافربری به شرکت مورد نظر خود پرداخت می کند.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به هواپیماهای خریداری شده از سوی دولت گفت: تعداد 200 فروند هواپیما در قرارداد اول خریداری شده و تاکید شده است که این تعداد تا سال 2020 وارد کشور شود که از تعداد 200 فروند هوپیما تا کنون 9 فروند آن وارد کشور شده است.
بهادری با اعلام این خبر که تا پایان سال جاری 50 هواپیمای دیگر وارد کشور می شود  عنوان کرد: بر اساس بندهای قرارداد خرید هواپیماها قرار است تا پایان سال جاری 50 هواپیمای دگیر وارد کشور شود ، در روزهای اخیر نیز یکی دیگر از هواپیما وارد کشور شد
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو