گروه : اقتصادی /

شناسه: 6001

29 اسفند 1402 10:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 رشد قیمت مسکن در پاییز ۹۶

مرکز آمار ایران اعلام کرده است که در پاییز سال ۱۳۹۶ نسبت به پاییز سال ۱۳۹۵، قیمت فروش یک متر مربع مسکونی ۱۶.۶ درصد و متوسط مبلغ اجاره معادل ۱۴.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایسنا ، آن‌گونه که مرکز آمار ایران بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور منتشر کرده است، متوسط قیمت فروش هر متر مربع از زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۳۵ متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس اطلاعات موجود، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵ میلیون و ۷۳ هزار تومان با میانگین مساحت ۹۱ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۷.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۶.۶ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران، ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان با میانگین مساحت ۷۶ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل دو درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو