گروه : اقتصادی /

شناسه: 6314

09 فروردین 1403 18:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

صدیقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران وجاهت قانونی ندارد/ انتخابات به بعد از ایام عید موکول شد

یک مقام مسئول گفت: اعضای اتاق ایران معتقدند با توجه به قانون، حضور هیأت مدیره در اتاق اصناف ایران وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد علی صدیقی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران ، در خصوص موضوع انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف اظهار کرد: اصل موضوع بند 2 ماده 43 قانونی صنفی است و آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف فعلی ایران در دوره ششم با استناد به همین بند و ماده رئیس اتاق ایران شده بود.

وی افزود: همین اتفاقی که الان افتاد در چهار سال پیش اتفاق افتاد و ایشان در چهار سال پیش نماینده وزیر به اتاق معرفی و بعد از انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شدند. نمی شود که قانون را به صورت مصلحتی انجام داد، اعتقاد ما این است که باید انتخابات داخلی انجام شود.

صدیقی بیان کرد: طی جلسه‌ای که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای سینکی برگزار شد؛ صلاح امر بر این شد تا انتخابات داخلی به تاریخ دیگری موکول شود. البته موضوع هیأت رئیسه اتاق، شخص رئیس اتاق ایران نخواهد بود و ما به دنبال اعمال قانون هستیم، اعضای اتاق ایران معتقدند با توجه به قانون، حضور هیأت مدیره در اتاق اصناف ایران وجاهت قانونی ندارد.

صدیقی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران شرایط مناسبی ندارد، به طوریکه هنوز بودجه اتاق اصناف تهران مشخص نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود و وجود برخی آشفتگی ها در اتاق اصناف ایران، هیأت رئیسه وجاهت قانونی ندارد و مسئولیت افراد به طور دقیق مشخص نیست.

به گفته وی؛ اتاق اصناف به عنوان دستگاه نظارتی باید بر عملکرد واحدهای صنفی بررسی لازم را داشته باشد، بنابراین انتخابات به بعد از عید موکول شده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف در خاتمه با تاکید براینکه قانون باید به طور دقیق اجرایی شود، گفت: در وره‌های قبل قوانین به صورت مصلحتی اجرا می‌شد و این امر موجب بروز و ظهور برخی مسائل و مشکلات شده است که تا کنون نیز ادامه دارد، بنابراین ما خواستار اعمال قانون و انجام انتخابات داخلی هستیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو