گروه : اقتصادی /

شناسه: 7431

10 فروردین 1403 03:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

توان صادراتی تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: وزارت نفت تشکیلاتی به نام حفاظت از دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت ایجاد کرده که پس از بررسی تجهیزات مورد استفاده، مواردی که عمر بالا و غیر استاندارد دارند شناسایی و نوسازی می‌کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از افکارنیوز، رضا خیامیان در خصوص شرایط حال حاضر تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: تولیدکنندگان صنعت نفت توانمندی بسیار خوبی برای ساخت تجهیزات در داخل کشور دارند و وسایل و تجهیزات متعددی را تاکنون توانسته اند به بازار‌های داخلی عرضه کنند.

وی افزود: با وجود پتانسیل بالا در زمینه ساخت تجهیزات داخلی برخی از مدیران پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها تمایل به واردات کالا دارند که با توجه به شرایط جدید این شرکت‌ها امکان تهیه ملزومات را به آسانی از خارج کشور ندارند و به سمت خرید کالا داخل سوق داده می‌شوند.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی بار‌ها به صورت کامل آمادگی خود را نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت اعلام کرده اند و در این خصوص نیز در سال جاری ابلاغیه‌ای برای ممنوعیت خرید کالای خارجی دارای مشابه داخلی از سوی وزارت نفت صادر شده است.
خیامیان در توضیح تاثیر ابلاغیه صادره برای ممنوعیت واردات کالای مشابه گفت: پروژه تامین تجهیزات صنعت نفت از تولیدات داخل به تازگی به مرحله اجرا رسیده که وزارت صنعت، معدن و تجارت در مرحله ثبت سفارش اگر از نمونه مشابه داخلی آن مطلع شود، امکان ثبت سفارش برای آن دسته از تجهیزات وجود ندارد.
وی در توضیح توان صادراتی واحد‌های تولیدی برای تولیدکنندگان گفت: این واحد‌ها توان صادراتی بالایی دارند، اما هم اکنون در این زمینه فعال نیستیم.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در خصوص عمر بالای تجهیزات صنعت نفت کشور گفت: وزارت نفت تشکیلاتی به نام حفاظت از دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت ایجاد کرده که پس از بررسی تجهیزات مورد استفاده، مواردی که عمر بالا و غیر استاندارد دارند شناسایی و امیدواریم به مرور زمان با تولیدات داخلی جایگزین شود.
گفتنی است از ماه آینده نوسازی‌ها با شدت بیشتری انجام خواهد شد.
خیامیان خاطر نشان کرد: با کمک به تولید در زمینه تامین هزینه‌های جاری و افزایش قدرت خرید می‌توان در راستای حفظ تولید داخلی قدم برداشت.
وی در خصوص تعدیل قیمت‌ها برای بهبود شرایط تولیدکنندگان گفت: در هفته گذشته بخشنامه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پیمانکاران و سازندگان این حوزه ابلاغ شد که طی آن با ایجاد فرمولی برای تعدیل قیمت تغییراتی ایجاد شود که با تایید از سوی وزارت نفت به پالایشگاه، پتروشیمی‌ها و تمام زیر مجموعه‌هایی صنعت نفت ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو