گروه : سیاسی /

شناسه: 1648

09 فروردین 1403 14:10

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده حج‌ و زیارت در عراق خبر داد؛ سامرا در حال تخلیه از زائران/ اعلام وضعیت امنیتی در شهر

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق گفت:‌ به دنبال حملات تروریستی روز گذشته و به شهادت رسیدن 9 تن و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر، حالت امنیتی در سامرا برقرار شده و شهر درحال تخلیه از حضور زائران است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایسنا، محمدجواد دانشیار درباره آخرین وضعیت سامرا با توجه به هشداری که روز یکشنبه مبنی بر ممنوعیت تردد به سامرا داده شد، گفت: آمد و شد زائران به سامرا تا اطلاع ثانوی و برقراری امنیت نسبی، ممنوع است و شهر درحال تخلیه از حضور زائران است. این تدابیر امنیتی فقط مخصوص زائران نیست و به همه مردم ارتباط دارد.

او در پاسخ به این پرسش که عراق چه تدابیری برای منع این آمد و شدها تا تامین امنیت نسبی اتخاذ کرده و چرا گروه‌های حادثه دیده نیز جزو کاروان‌های حج و زیارت نبودند که از هشدارها و پیام‌های این سازمان در راستای ممنوعیت ورود به سامرا تبعیت کردند و این احتمال می‌رود با وجود اعلام ممنوعیت برخی به اشتیاق زیارت حرمین عسکرین راهی سامرا شوند، اظهار کرد:‌ با  توجه به حوادث تروریستی زنجیره‌ای روز گذشته در سامرا، هم‌اکنون راه‌های منتهی به این شهر از چندکیلومتری مسدود شده و اجازه تردد داده نمی‌شود و تدابیر امنیتی به طور کامل برقرار شده است. با این شرایط گروه‌های آزاد چگونه می‌توانند به سامرا بروند؟

طبق گزارش رییس سازمان حج و زیارت کشور که برای افتتاح هتلی در کربلا به عراق رفته است، روز یکشنبه به دنبال دو عملیات انتحاری در سامرا که انفجار اول در محل پارکینگ اتوبوس زائرین رخ داد و انفجار دوم در محل تردد زائرین به سمت حرم بود که دست‌کم ۱۳۲ زائر مجروح شدند که ۹۷ نفر از آن ها ایرانی بودند. صبح امروز، دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه تعدادی از مجروح این حادثه به بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند که اورژانس کشور اسامی ۸۰ تن از این زائران را به همراه بیمارستان محل بستری‌شان اعلام کرده است

باقی مجروحان این حادثه که طبق اعلام دکتر پیرحسین کولیوند - سرپرست اورژانس کشور - ۱۱ تن بوده‌اند به علت شرایط جسمی، قابلیت انتقال به ایران را نداشتند و همچنان در بیمارستان‌های عراق، بستری و تحت درمان هستند.

در انفجارهای روز گذشته سامرا که نیروی‌های تروریستی داعش مسؤولیت آن را پذیرفتند، بنا بر اعلام رییس سازمان حج و زیارت، ۹ تن به شهادت رسیدند که ۷ تن آن‌ها از زائران ایرانی و ۲ نفر دیگر راننده اتوبوس بودند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو