گروه : سیاسی /

شناسه: 1682

30 فروردین 1403 15:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

۲۹ امضا استیضاح وزیر علوم به کمیسیون آموزش رسید/ جزییات ۱۱ محور استیضاح

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: نامه استیضاح وزیر علوم عصر روز گذشته با ۲۹ امضا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسید.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح محمد فرهادی وزیر علوم اظهار کرد: نامه استیضاح وزیر علوم عصر روز گذشته با 29 امضا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسید، در جلسه امروز کمیسیون درباره این موضوع بحث می‌کنیم تا اگر استیضاح‌کنندگان بر این امر مصر باشند در دستور جلسه کمیسیون قرار گیرد.

وی درباره محورهای استیضاح گفت: استیضاح وزیر علوم 11 محور دارد؛ وضعیت علمی و شتاب علمی کشور، مسائل فرهنگی و سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مشکلات مربوط به دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مسائل رفاهی و معیشتی دانشجویان و کارکنان وزارت علوم از جمله محورهای استیضاح وزیر علوم ست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: یکی از بندهای استیضاح درباره دانشجویان بورسیه‌، عدم جایابی و عدم پرداخت شهریه‌های آنهاست.

زاهدی درباره آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه نیز گفت: از نظر ادامه تحصیل به جز 36 نفر که مستندات دقیقی برای ادامه تحصیل نداشتند، سایر دانشجویان بورسیه می‌توانند ادامه تحصیل دهند، اما در جایابی هنوز تعداد زیادی از بورسیه‌ها که نزدیک به هزار نفر هستند، جایابی نشدند، در بین آنها افراد فارغ التحصیل با معدل‌های خوب در سطح کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارند که متاسفانه هنوز جایابی نشدند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو