گروه : سیاسی /

شناسه: 1857

01 اردیبهشت 1403 11:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 علم‌الهدی:جریان‌های سیاسی که با رهبری زاویه دارند بسیجی نیستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بسیجی نداند انگلیس چه جانوری است که مثل زالو به دست و پای نظام می‌پیچد و نظام را ساقط می‌کند صحیح نیست لذا بصیرت افزایی سیاسی در کنار تربیت اخلاقی و فرهنگی بسیجیان ضروری است.

به گزارش قابوس نامه، نامه نیوز به نقل از فارس نوشت؛ آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و بسیجیان استان به مناسبت هفته بسیج که در محل حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در شناخت واقعیت و ماهیت بسیج یا رسالت اصلی بسیج آنچه برای ما قابل تامل است زمان صدور حکم بسیج به عنوان ارتش بیست میلیونی توسط امام بزرگوار بود.

وی افزود: امام راحل حکم تشکیل ارتش بیست میلیونی و بسیج را پس از سقوط طرح استکباری جلادان امریکایی با طوفان شن صادر کردند که این حادثه پیامی از جانب ذات مقدس پروردگار بود مبنی بر اینکه مشیت خداوند بر توسعه و تداوم این انقلاب تحقق گرفته است.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: نداشتن حزن و غصه و برتر بودن در تمام سطوح مبارزه بدون سستی تنها مشروط به شرط مومن بودن و خداباور بودن است که اگر چنین باشد نه حزن و سستی حاکم می‌شود و نه با شکست مواجه می‌شوید چرا که طبق آیات قرآن خداوند مونان را یاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عمل و رفتار از باور قابل تفکیک نیست گفت: تمام رفتارهای ما از باورهای ما ناشی می‌شود خداباور بودن در خط فداکاری و خدمت به خدا و در عرصه تقوا و اجتناب از گناه در رفتار افراد قابل تفسیر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش بیست میلیونی در حکم امام راحل باید از جمع مومنین تامین شود چرا که ارتش یک نهاد مردمی از مومنین این کشور است.البته در جذب افراد ضعیف الایمان کوتاهی نکنیم و باید آنان را جذب و در حوزه بسیج، ایمان آنان را تقویت کنیم اما در درجه اول مومن بودن و ایمان داشتن شرط بسیجی بودن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر بسیجی مومن نباشد با پیام و رسالت بسیج توسط امام سازگار نیست، تصریح کرد: صدور حکم بسبج در دنباله تجاوز آمریکا بود یعنی محور اصلی تمام فعالیت‌های بسیج استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا است.

وی ادامه داد: اما برخی جریان‌های سیاسی در خط محدود سازی رسالت بسیج هستند و بسیج را یک نهاد صرفا نظامی مطرح می‌کنند و معتقدند که بسیج یک نهاد مردمی دفاع ملی است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه منحصر کردن بسیج به یک نهاد نظامی، توطئه است، تصریح کرد: محدود کردن سپاه به نهاد نظامی نیز یک توطئه است چرا که اساسنامه سپاه مشخص است و رسالت آن پاسداری از انقلاب است که پاسداری از انقلاب در همه حوزه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و... ضروری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: صیانت از انقلاب در همه ابعاد لازم است و سپاه وظیفه پاسداری از آن را برعهده دارد. امروز رزمندگان ما در عراق و شام می‌جنگند چرا که بحث ما فقط دفاع از سرزمین ایران نیست بلکه دفاع از اسلام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه هدف توسعه اسلام و انقلاب است و بسیج مدافع آن است، گفت: دشمن با کاشتن عوامل نفوذی درصدد است انقلاب را سرنگون کند پس پاسداری از انقلاب باید در همه ابعاد باشد.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در هر حوزه‌ای که انقلاب در معرض خطر باشد بسیج باید ورود کند ادامه داد: برخی از داخلی‌ها دانسته یا نادانسته مجری خواسته دشمن هستند؛ دشمن امروز جرات حمله نظامی ندارد و می‌خواهد با نفوذ،فتنه و توطئه انقلاب را سرنگون کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: هر زمزمه‌ای که بسیج را محدود به یک نهاد نظامی می‌داند یک زمزمه آمریکایی و استکباری به وسیله جریان‌های سیاسی است تا بسیج را محدود کنند تا دشمن به خواسته‌اش برسد و انقلاب ما بی‌دفاع بماند‌.

وی ادامه داد: این در حالی است که هرجا اسلام و انقلاب باشد بسیج نیز هست و حوزه آموزش نظامی یکی از حوزه‌های فعالیت و خضور بسیج است.

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه توسعه و عمومیت رسالت بسیج در همه حوزه‌ها و ابعاد در راستای استکبارستیزی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: معاند سرسخت ما استکبار آمریکایی و اروپایی است و اگر با این دشمن بجنگیم قاطبه مردم جهان طرفدار ما هستند چرا که امروز همه جهان حتی آنها که اسلام را قبول ندارند نظام ما را به عنوان یک نظام استکبار ستیز و حامی مستضعفین پذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما هیچ دشمنی به جز استکبار ندارد؛ حتی کسانی که زاویه دینی دارند در اردوی استکبار قرار گرفته‌اند در واقع وهابیت یک دشمن مستقل سرسخت در برابر ما نیست بلکه پیاده نظام استکبار است که در تجاوزات تکفیری‌ها خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: موقعیت بسیج نه یک موقعیت نظامی بلکه موقعیت دفاعی است که در راس آن دفاع از جامعه و مردم است اما به این معنا نیست که رسالت بسیج به امور نظامی محدود باشد.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاسی بسیج باید حرف اول بزند و فعالیت بسیجیان در حوزه اقتصاد باید احیاگر اقتصاد مقاومتی باشد.

علم‌الهدی با بیان اینکه شرط اول بسیج و بسیجی وابستگی به رهبری است، گفت: کوچکترین زاویه بین بسیجی و رهبری وجود ندارد پس جریان‌های سیاسی که با رهبری زاویه دارند بسیجی نیستند حتی اگر در نهادهای بسیج حضور داشته باشند.

وی افزود: نقطه اول بسبج، تبعیت محض از ولی فقیه به عنوان حجت امام زمان عج است. سپاه، سپاه امام زمان است و سپاه امام زمان عج نمی‌تواند با حجت آن حضرت زاویه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شرط و رسالت دوم بسیجی بودن پیگیری مطالبات رهبری است گفت: مطالبات رهبری باید تمام رفتار و عملیات بسیج را تنظیم کند و هدف عرصه فعالیت بسیج باشد.

وی افزود: در این راستا گزارش فعالیت و کارکرد بسیج در فرماندهی سپاه که تهیه شود که مشخص شود در راستای مطالبات فرهنگی، سیاسی و غیره رهبری چه اقداماتی توسط بسیجیان انجام شده است است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه بصیرت افزایی سیاسی بسیجیان امری ضروری است، گفت: دشمن با جنگ نرم جلو می‌آ‌ید پس دشمن شناسی نیازمند بصیرتی برای آحاد بسیج ما از بسیج دانش آموزی تا اساتید است.

وی افزود: اگر بسیجی نداند انگلیس چه جانوری است که مثل زالو به دست و پای نظام می‌پیچد و نظام را ساقط می‌کند صحیح نیست لذا بصیرت افزایی سیاسی در کنار تربیت اخلاقی و فرهنگی بسیجیان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: جریان شناسی، دشمن شناسی و شناخت تجربیات گذشته انقلاب سبب می‌شود سطح بصیرت افراد بسیجی بالا رود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد بصیرت انقلابی در جوانان گفت: این نظام توسط جوانان تضمین شده است اگر بصیرت انقلابی در جوانان ایجاد نشود جهت حرکتی خود را نمی‌یابند پس باید فرماندهان و نیروهای بسیج حداکثر فعالیت خود را در این راستا انجام دهند‌.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو