گروه : سیاسی /

شناسه: 1859

31 فروردین 1403 03:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سردار نقدی در نماز جمعه تهران: بسیج در عرض 3 سال، 230 هزار شغل را بدون تحمیل یک ریال به دولت ایجاد کرد/کلید پیشرفت در دست مردم است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی می‌خواهند القا کنند که ما برای پیشرفت باید به سراغ ابرقدرت‌ها برویم و راهی جز خضوع در برابر قدرت‌های شیطانی نداریم ولی اگر کسی به دنبال کلید پیشرفت است این کلید را در دست مردم بیابد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: برخی می‌خواهند القا کنند که ما برای پیشرفت باید به سراغ ابرقدرت‌ها برویم و راهی جز خضوع در برابر قدرت‌های شیطانی نداریم ولی ما رفتار قدرت‌های شیطانی را در تاریخ دیده‌ایم. به طوری که فیلم معمای شاه و یتیم‌خانه ایران جنایت‌های آنان را نشان می‌دهد و متوجه می‌شویم تعامل با آمریکا و انگلیس جز مشکلات اقتصادی چیزی در بر ندارد.

وی افزود: کلید پیشرفت استفاده از توان مردم است نه رابطه با قدرت‌ها، اگر کسی به دنبال کلید پیشرفت می‌گردد این کلید در دست مردم است، بیاییم به مردم تکیه کنیم. بیاییم به جای دل خوش کردن به قدرت‌های شیطانی به مردم دلخوش باشیم، مردمی که 30 سال علیه آنها جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی شد و به تمام ارزش‌هایشان تهاجم شد به طوری که 200 شبکه تلویزیونی و 80 شبکه رادیویی ماهواره صبح تا شام و شب تا صبح علیه ارزش‌های این مردم سمپاشی کردند و نتیجه این سمپاشی با فرهنگ کثیف غربی این بود که امروز جوانان ما برای شهادت التماس می‌کنند.

نقدی عنوان کرد: 37 سال از فرمان نورانی امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج گذشت و امروز حقیقت بسیج در عالم متجلی است و این نسخه شفابخش نه تنها ملت قهرمان ایران اسلامی را در یک مسیر عزتمند به سوی قله‌های شکوفایی پیش برده بلکه امروز الهام‌بخش آزادگان جهان است و کشورهای مختلفی که در بحران ومشکل فرو می‌روند بلافاصله به سوی این نسخه شفابخش روی می‌آورند و بسیج در کشورهای مختلف در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: کشورهای مختلف تلاش می‌کنند تا الگویی شبیه بسیج جمهوری اسلامی را پیاده کنند و حتی از کشورهای غیراسلامی به سراغ بسیج می‌آیند و با عزم راسخ و شگفت‌زده برای پیاده‌سازی این نسخه شفابخش اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بسیج را ریشه در نظام حکومت‌داری و مدل مملکت‌داری اسلامی دانست و گفت: در سنت پیامبر گرامی اسلام وامیرالمومنین بسیج را به وضوح می‌بینیم، در تمام احکام اسلامی بسیج تجلی دارد. به طوریکه اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنیم بر اساس نظام اسلامی همه باید مشارکت کنند.

نقدی گفت: حکم ذکات وخمس و تکلیفی که اسلام برای دستگیری از محرومان و یاری ایتام قرار داده است، نشان می‌دهد که همه باید در مسائل اقتصادی نیز دخیل باشند، در حکومت اسلامی اینطور نیست که مثل نظام شرقی تمام مسائل به عهده حکومت دیکتاتور مرکزی یا مانند مدل غربی به عهده نظام سرمایه‌داری باشد بلکه همه مردم در حل مشکلات اقتصادی مشارکت دارند. به طوریکه حتی در مسئله اصلاح اجتماعی و پاک شدن جامعه از بزهکاری‌ها امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه حکومتی به شمار نمی‌رود بلکه وظیفه‌ای همگانی است.

وی ادامه داد: جهاد و جنگ نیز یک مسئله پیچیده است و مسئله ساده‌ای نیست ولی ما بسیج داریم و در احکام رساله در فصل دفاع حکم بر این است که اگر دشمن به بلاد مسلمین هجوم آورد بر تمام آحاد مسلمان اعم از زن و مرد واجب است از اراضی اسلام دفاع کنند. حتی در احکام عبادی که ظاهرا شخصی هستند، بسیج متجلی است. به طوری که در نماز هم، نماز جماعت و جمعه آمده است که مسلمانان گرد هم می‌آیند تا از مشکلات یکدیگر باخبر شده و به هم کمک کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مدل حکومت اسلامی بر اساس حضور مردم در صحنه است، عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مردم‌سالاری دینی فقط پای صندوق‌های رای نیست بلکه حضور مردم در تمام شئون اجتماعی و مشارکت مردم در اداره جامعه است که این مسئله ریشه در سنت پیامبر دارد که همه باید حضور داشته باشند و بر اساس این دید می‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم.

نقدی گفت: فیلم یتیم‌خانه ایران و معمای شاه جنایت‌های دشمنان را به طور کامل نشان می‌دهد و ما می‌دانیم که امروز در پهنه دنیا آنهایی که با آمریکا و انگلیس تعامل دارند اقتصادشان چگونه است، عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و اگر بخواهد استقلال داشته باشد و با آمریکا تعامل نداشته باشد به طور طبیعی باید برجسته‌ترین دانشگاه‌های علوم نفت در عربستان باشد و این کشور باید ابزار استخراج و فرآوری نفت را بسازد و بهترین دکل‌ها، پمپ ها و کشتی‌های نفتکش باید در آنجا ساخته شود ولی آیا در حال حاضر عربستان می‌تواند یک پیچ دکل بسازد؟ نه. زیرا کسی که با غرب تعامل می‌کند نباید چیزی بلد باشد.

وی اضافه کرد: اگر راه و رسم استقلال را در پیش بگیرد باید برترین‌ دانشمندان صنعت استخراج گاز از زیر دریا در اختیار این کشور باشد ولی اگر فقط چند ساعت شرکت‌های چند ملیتی آنجا را ترک کنند تمام صنعت‌شان از بین می‌رود، آیا ما هم می‌خواهیم به این سمت برویم که آنها برای ما تعیین کنند که نفت‌مان را به چه کسی بدهیم و پول‌مان را کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟ همین حالا هم می‌گویند که مخزن نفت آزادگان که سومین مخزن نفتی جهان است را به شرکت توتال بدهیم. یعنی کشوری که از آنها فرمانروی کند نمی‌تواند پژوهشگاه درست کند بلکه باید کالاهای لوکس آنها را بخرد و پولش را خرج تیم‌های فوتبال اروپایی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز 40 درصد مردم عربستان که گاهی اوقات تا 10 میلیون بشکه نفت صادر می‌کنند زیر خط فقر هستند. پس القای غلطی است که ما به سمت غرب برویم، ما باید به مردم اتکا کنیم و این تجربه نورانی دفاع مقدس و فرمول نسخه حیات‌بخش بسیج است که روی پای خودمان بایستیم.

نقدی گفت: امام خمینی در آخرین پیام خود به بسیج فرمودند شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان کرد، کار شما به پایان نرسیده و انقلاب اسلامی نیازمند فداکاری شماست، این نشان برجسته‌ای است که امام خمینی به بسیج داده و کمتر بیان شده است.

وی افزود: تمام مسئولان در قوای سه‌گانه باید این جمله امام را با دقت مرور کنند که امام فرمودند مسئولان به کمک بسیح است که می‌توانند اثبات کنند بدون آمریکا و شوروی می‌شود به زندگی عزتمندانه با صلح و آزادی رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند که بسیج کلید طلایی حل مشکلات است، رهبری که در این سال‌ها یک سر سوزن از خط امام و ارزش‌های متعالی اسلام کنار ننشسته‌اند.

نقدی ادامه داد: بیش از 30 سال است که علیه ارزش‌های مردم ما سمپاشی می‌شود ولی نتیجه این سمپاشی این است که امروز جوانان ما برای شهادت التماس می‌کنند، شهید آبیاری جوان برومندی که استاد بین‌المللی ورزش‌های رزمی بود 2 سال برای رفتن به جبهه دفاع از حرم دوندگی کرد ولی به وی اجازه حضور ندادند که او به حرم حضرت عباس رفت و آنجا عهد بست که آب نیاشامد تا جواز حضور در جبهه مقاومت را کسب کند و بر این عهد باقی ماند تا به او اجازه حضور در جبهه دفاع از حرم داده شد و در همان رزم اول از دست ساقی سیراب شد و به شهادت رسید، این نتیجه 30 سال تهاجم فرهنگی به این ملت است.

وی اظهار داشت: در دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب خدمت ایشان عرض کردم گاهی در بین جوانان افرادی هستند که با اصرار حتی می‌خواهند لباس ما را پاره کنند تا جواز حضور در جبهه دفاع از حرم را بگیرند، قدر این ملت و ارزش‌ها را باید دانست، ملتی که روز اربعین با وجود تبلیغات ضدارزشی در حرم سیدالشهدا حضور یافتند و حتی آنهایی که در ایران بودند به سمت امامزاده‌ها و اماکن متبرک شهرشان رفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کلید پیشرفت تکیه به مردم است نه تن دادن و سازش با قدرت‌ها، تاکید کرد: اگر امروز مدیران کشور این رهنمودهای امام و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب را خوب ببینند و استفاده کنند تمام مشکلات کشور حل می‌شود و ما هیچ احتیاچی به هیچ قدرتی نداریم.

نقدی گفت:‌ امروز نگاه کنید بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی چه کرده است، در عرض 3 سال، 230 هزار شغل را بدون تحمیل یک ریال به دولت ایجاد کردند، 14 میلیون قطعه طیور در عرض 3 روز واکسینه می‌شود که این کار یک کار جهانی است، در پارک گفتگو نیز نمایشگاهی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو