گروه : سیاسی /

شناسه: 1864

01 اردیبهشت 1403 00:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 آیت‌الله علم‌الهدی: زیارت با پای پیاده نمادی از بسیج است

امام جمعه مشهد مقدس گفت: بسیج شجره طیبه است و امروز هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج از هر نهادی شنیده شود زمزمه آمریکایی و انگلیسی است.

به گزارش قابوس نامه، مشرق به نقل از فارس نوشت؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در تفسیر سوره مبارکه انسان درباره انسان الگویی قرآن، مباحثی که تاکنون ارائه شد، مباحث کلامی بود چون مفسرین بحث کلامی داشتند که ثابت کنند خواست و اراده بشر محکوم درخواست و اراده خدا است.

اصل بحث ما در این سوره تبیین انسان الگویی قرآن است، درآیات این سوره خواستیم بعد از 2 سال بحث درباره سبک زندگی اسلامی موضوع تبیین انسان الگویی قرآن را به عرض برسانیم.

انسان الگویی قرآن در این سوره مبارکه به‌عنوان ابرار درآیات آخر این سوره این مطلب مطرح می‌شود.

وی گفت: این ایام با سالروز حوادث سه‌گانه آخر ماه صفر مقارن است، جریاناتی که نقطه عطف و سرنوشت‌ساز در تاریخ امت اسلامی بود و حرکت‌هایی که در کنار این جریان‌ها به‌عنوان حرکت‌های آموزنده و راهبرد ساز در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی برای امت اسلام و پیروان اسلامی ناب محمدی و معارف اهل‌بیت (ع) به وجود آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: رحلت رسول اکرم (ص) مصادف با انحراف رهبری از خط وحی و نبوت یعنی امامت بود، بنای اسلام بر این است که مدیریت جامعه در خط وحی و نبوت باشد و امامت در تداوم این جریان است و با رحلت پیامبر (ص) انحراف در امت پیامبر به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه این روزها سالروز روزهای عظیم اسلام است و برای ما یک عبرت است، خاطرنشان کرد: بی‌بصیرتی و بی‌توجهی امت و جداسازی سیاست اجتماعی از عرصه‌های دیانت و آموزه‌های دینی 14 قرن امت اسلام را در فلاکت تفرقه و اخلاف و ذلیل قدرت‌های طاغوتی مستکبر حاکم قرارداد.

علم‌الهدی تصریح کرد: به خاطر یک بی‌بصیرتی در یک نقطه سرنوشت‌ساز و آن مسئله رحمت پیامبر اکرم بود، در مقابل حرکاتی که انجام گرفت، حرکات راهبرد ساز بود، این‌که در برابر این انحراف دختر پیامبر اسلام قیام کند و بایستد.

وی تأکید کرد: دومین حادثه در تاریخ اسلام این بود که مردمی که به‌عنوان ایثارگری و  مجاهد فی سبیل الله توسط پیامبر (ص) تربیت شدند در جنبه رفاه و خوش‌گذرانی افتادند، جامعه رفاه‌زده و خوش‌گذران و مردمی که به دنبال عیاشی باشند، بر این مردم خواه یا ناخواه طاغوتی همچون معاویه مسلط می‌شود.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: زمانی که جریان نابکار طاغوتی عباسی خواست با توجیهات منافقانه و فتنه‌گرانه مسیر انحراف را به‌عنوان یک جریان دینی بر امت اسلام تحمیل کند امام رضا (ع) شهادت یک سال و نیمه را قبول کردند، از روزی که در مدینه فرمودند بر مظلومیت و غربت من گریه کنید، تا روزی که در مشهد فرمودند جگر من غریب مظلوم را با زهر پاره‌پاره می‌کنند، یک سال و نیم دوره شهادت علی ابن موسی‌الرضا (ع) شد.

وی با بیان اینکه ایستادگی تا این حد و مقاومت در جنگ نرم با انحراف و فتنه دشمن تا این حد، همه این‌ها برای ما راهبرد و رهنمود است، گفت: امروز ثابت می‌کنیم، تا امروز روضه شهادت امام رضا (ع) و امام حسن (ع) و رحلت پیامبر فقط اشک و اندوه بود اما امروز این‌گونه نیست و مسئله پیروی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید به دنبال خط راهبردی امام رضا (ع) در مقابله با جنگ نرم باشیم.

وی تأکید کرد: امروز حرکت است، دلیل حرکت همین زواری هستند که با پای پیاده وسط برف و یخ از ارتفاعات به‌طرف حرم مطهر رضوی می‌آیند و شاهدش 20 میلیون انسانی که پیاده به حرم سیدالشهدا (ع) رفتند.

علم‌الهدی ادامه داد: این راهپیمایی فلسفه‌اش نشان دادن حرکت به دنبال امام حسین (ع) و امام رضا (ع) است و امیدواریم دستگاه‌های مسؤول حداکثر پذیرایی را نسبت به زوار پیاده داشته باشند و از الآن در جاده‌های یخ‌زده و برفی امکانات گرمایشی را فراهم کنند.

وی با اشاره به میزبانی شهرداری مشهد از زائران خاطرنشان کرد: سال گذشته برادران عزیز ما در شهرداری، طی برنامه‌ای اتوبوس‌ها را به وسط راه‌ها می‌فرستادند تا وسیله گرمایشی زائران پیاده باشد، ان‌شاءالله امسال هم با جدیت بیشتر این کار را پیگیری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: آستان قدس چه در ارتباط با اربعین و چه در ارتباط با زائران پیاده، امکاناتی که برای پذیرایی آماده کرد قابل‌تقدیر است.

وی افزود: موکبی که در مهران زدند، مشکلاتی که سال گذشته در هنگام بازگشت از اربعین مردم پیدا می‌کردند امسال خیلی کمتر بود.

علم‌الهدی با تشریح وضعیت موکب امام رضا (ع) در مرز مهران خاطرنشان کرد: موکبی دارای نزدیک به 10 هزار مترمربع فضای مسقف باقابلیت اسکان 5 هزار نفر با تغذیه روزانه 75 هزار نفر در این موکب از آستان قدس قابل‌تقدیر است.

وی با بیان اینکه از خدمتگزاران آستان قدس و تولیت آستان قدس رضوی در این اقدام اخیر تشکر می‌کنیم، گفت: امیدواریم نمونه این اقدامات برای زائران پیاده امام هشتم فراهم شود مخصوصاً امسال که تولیت میزبانی از زائران بر عهده آستان قدس قرارگرفته است.

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: زیارت با پای پیاده نمادی از بسیج است، امروز روز صدور حکم امام (ره) در ایجاد و تأسیس ارتش 20 میلیونی و بسیج مردمی است و از حضور برادران و خواهران بسیجی و فرماندهان غیور و دلاور سپاه پاسداران در نماز جمعه تشکر می‌کنم که این نماد اقتدار نظام را با حضور در اجتماعات کشور امروز در سالروز بسیج به رخ دنیا کشیدند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با بسیجیان فرمودند بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است، در کشورهای دیگر اگر از مردم‌سالاری و دموکراسی حرف می‌زنند، فقط حرف است، آن‌هم با ده‌ها تقلب در پای صندوق‌های رأی، اعلام کردند در 3 ایالت آمریکا تقلب شده و می‌رود که انتخابات در 3 ایالت باطل شود، این دموکراسی لیبرال در دنیا است.

علم‌الهدی با بیان اینکه دموکراسی دینی این است که مردم خودشان به صحنه می‌آیند و همه‌کاره نظام مردم‌سالار می‌شوند، گفت: مقام معظم رهبری مردم‌سالاری دینی را تفسیر نمودند و فرمودند معنی مردم‌سالاری دینی این است که تصمیم‌گیری با مردم باشد، اختیار جامعه با مردم است، حرف، حرف مردم است، مردم متدین، مردمی که دین‌خواه و وابسته به دین هستند و مبدأ مشروعیت خود را از دین گرفتند که ولایت و رهبر معظم انقلاب است و مردمی که اخلاق سیاسی‌شان را از آموزه‌های دین گرفته‌اند و اجرا می‌کنند و مردمی که باانگیزه اخلاص و تقرب به خدا و برای دین در عرصه جامعه وارد می‌شوند و هر کاری انجام می‌دهند از اقتصاد و سیاست برای دین و خدا است.

وی خاطرنشان کرد: این معنای مردم‌سالاری دینی است که نمادش حرکت‌های پیاده‌روی برای اربعین امام حسین (ع) و شهادت امام رضا (ع) است، شما می‌بینید کسی دغدغه امنیت و جای خواب ندارد و مردم با همه توان خود به صحنه آمدند و هر کس هر چیزی دارد برای امام رضا (ع) گذاشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این معنای مردم‌سالاری دینی و بسیج است، همه‌چیز بسیجی مال خداست، وقتی بنا شد جانش را درراه خدا بدهد، طبیعی است که مال و زندگی بسیجی هم درراه خدا تقدیم شود، این نماد مردم‌سالاری را جز این نظام و انقلاب به برکت آموزه دینی، در هیچ کجای تاریخ در کره زمین نمی‌بینید.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات سال گذشته خود فرمودند بزرگ‌ترین نفوذ خطرناک 2 نوع است، یکی نفوذ فردی است که یک جاسوس بیاید در یک‌نهاد نفوذ کند و به نفع اربابان خودش مسیر نظام را عوض کند.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: نوع دوم، نفوذ جریانی است که یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها نفوذ جریانی در برابر بسیج است، دشمن می‌خواهد یک جریان نفوذی بسازد که با بسیج رقابت کند، اینکه یک جریان در مقابل بسیج صف‌آرایی کند و بسیجی را تند و حاد معرفی کند جریان نفوذی است و بدتر از نفوذ فردی و جاسوس فردی است.

وی گفت: بسیج شجره طیبه است و امروز هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج از هر نهادی شنیده شود زمزمه آمریکایی و انگلیسی است.

علم‌الهدی تأکید کرد: بسیج ملاکی است برای بصیرت شما برادران و خواهران که جریان‌های نفوذی دشمن را به‌عنوان جریان تضعیف‌کننده بسیج بشناسید و بدانید جریانی که دست‌نشانده دشمن در کشور است کدام جریان است، با این ملاکی که رهبری دادند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو