گروه : سیاسی /

شناسه: 1931

31 فروردین 1403 03:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

برخی مدیران دولتی همچنان «چندشغله‌اند»

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخی مدیران دولتی همچنان در هیأت مدیره شرکت‌ها، مؤسسات و باشگاه‌های ورزشی حضور دارند که ضروریست هرچه زودتر از مشاغل چندگانه استعفا کنند.

به گزارش قابوس نامه، مشرق به نقل از فارس نوشت؛ محمد فیضی با بیان اینکه مجلس روی این موضوع و همچنین مدیران، مسؤولان و وزرای دو تابعیتی با حساسیت ورود پیدا کرده و در کمیسیون برنامه و بودجه به شکل فراگیر روی این موضوعات بحث می‌شود، اظهار کرد: همچنان برخی از مدیران دولتی در هیأت مدیره شرکت‌ها، مؤسسات و باشگاه‌های ورزشی حضور دارند که ضروری است هر چه سریع‌تر از سمت‌های چندین‌گانه خود استعفا داده و مسؤولیت اصلی یک شغل تخصصی را بپذیرند.

وی با بیان اینکه قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل اجرا می‌شود که ضروری است در این زمینه با دقت نظر بیشتر و قبل از اعمال قانون مدیران دو شغله و چند شغله از سمت خود کناره‌گیری کنند، تصریح کرد: ما در برنامه ششم توسعه با سر و سامان دادن به این وضعیت تلاش می‌کنیم تا فرصت شغلی جدیدی را با کناره‌گیری برخی از مدیران چند شغله برای افراد جویای کار فراهم کنیم.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هنوز صدها جوان این کشور به رغم تحصیلات بسیار بالا با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: این در حالی است که در برخی از مناصب و شغل‌ها هیچ اعمال مدیریت صحیحی انجام نشده و دو شغله‌ها و چند شغله‌ها نتوانستند حرکت و اقدامی مناسب در حوزه فعالیت خود انجام دهند.

فیضی با بیان اینکه مجلس روی وزرا، مدیران و مسؤولان دو تابعیتی نیز به همین میزان حساس است، افزود: در این زمینه نیز در قالب کمیسیون‌های تخصصی و مباحث جدی که مطرح است، سعی می‌کنیم تا با هماهنگی سایر نهادها و دستگاه‌ها اقدام قانونی در مسیر جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در این باب به وجود آوریم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو