گروه : سیاسی /

شناسه: 2184

09 فروردین 1403 18:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مارنرسای بنیامین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:  برای امنیت آشوریان در ایران سپاسگزار مقام معظم رهبری هستیم
اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران گفت: آشوریان مسیحی ایران به دلیل داشتن امنیت سپاسگزار رهبری و دولتمردان این کشور هستند.

به گزارش قابوس نامه، «مارنرسای بنیامین» اسقف اعظم کلیسای شرق ‌آشوری ایران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تشکر از مسئولانی که جمعی از نمایندگان اعضای آشوریان تهران را به مجلس دعوت کرده‌اند، گفت: امروز جمعی از اعضای انجمن‌های کلیساها، فعالان آشوری تهران و کرج و همچنین تعدادی از خانواده شهدای آشوری در خانه ملت به مناسبت تولد حضرت مسیح حضور یافتیم تا از نزدیک شاهد قانون‌گذاری نمایندگان مجلس باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات داعش در کشتار آشوریان مقیم عراق و سوریه اظهار داشت: هر شخص، حزب و یا جناحی که به نام دین موجب تخریب مردم و فرهنگ و آوارگی آنها شود، محکوم است.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران تأکید کرد: متأسفانه طی سالهای اخیر داعشیان با حرکتی به نام دین موجب تخریب دین شده‌اند.

مارنرسای بنیامین تصریح کرد: آشوریان مسیحی که در شهرهای مختلف عراق و سوریه زندگی می‌کردند، متأسفانه مورد تاخت و تاز داعشیان قرار گرفتند و بالاجبار از مناطق زندگی خود مهاجرت کردند.

وی با تأکید بر اینکه خدا را شاکریم که در کشوری امن به نام ایران زندگی می‌‌کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همه آحاد جامعه امنیت داشته و دارد، ما نیز از امنیت بسیار بالایی در تمامی شهرها از جمله تهران، فردیس کرج، ارومیه، سلماس، اهواز، شاهین شهر، همدان و ... که آشوریان بسیار زیادی زندگی می‌کنند، برخوردار هستیم.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران در ادامه افزود: ما قبل از همه چیز از مقام معظم رهبری، دولتمردان و نیروهای انتظامی به دلیل ایجاد این امنیت سپاسگزاریم و برای سلامتی رهبری و نیروهای خدوم کشور دعاگو هستیم.

اسقف بنیامین خاطر نشان کرد: آشوریان ایران در روزهای جشن و همچنین مراسم‌های روزهای یکشنبه به دلیل تلاش نیروهای انتظامی و دولتمردان از نظم و امنیت خوبی برخوردار هستند.

گفتنی است جمعی از روحانیون جامعه آشوری به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) در صحن علنی امروز دوشنبه 6 دی ماه حضور یافتند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو