گروه : سیاسی /

شناسه: 2210

09 فروردین 1403 20:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در صحن علنی مجلس صورت می گیرد؛ جمع آوری امضا برای بیانیه فراکسیون امید به مناسبت حماسه ۹ دی

نمایندگان عضو فراکسیون امید پیگیر جمع آوری امضا برای بیانیه ای پیرامون سالگرد حماسه 9 دی هستند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، مهدی شیخ نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید بیانیه ای به مناسبت حماسه ۹ دی تنظیم کرده است که این بیانیه به امضای تعدادی زیادی از نمایندگان من جمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید رسیده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بیانیه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون حماسه ۹ دی

۹ دی روزی بود که مردم شریف ایران پس از آنکه مدتی نظاره گر کشمکش های سیاسی داخلی بودند، هنگامی که دیدند این نزاع‌ها با سوءاستفاده های دشمنان خارجی تبدیل به فتنه ای ویرانگر شده است با حضور خود در صحنه و بیعت مجدد با آرمان های امام خمینی(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب دشمنان نظام جمهوری اسلامی را از دست یابی به اهدافشان مایوس نمودند و آب بر آتش فتنه آنان ریختند.

نهم دی سال ۸۸ درس هایی برای ما مسئولان، گروه ها و جریانات سیاسی داشت که نباید به فراموشی سپرده شود.

۱- اولویت منافع ملی: مردم به عنوان ولی نعمتان واقعی انقلاب از مسئولان و جریانات سیاسی با هر دیدگاه و سلیقه سیاسی انتظار دارند منافع ملی را فدای مسائل سیاسی و جناحی خود ننمایند و حتی اگر جایی ظلمی هم به آنان شود نباید آن ظلم را تبدیل به ظلم بزرگتر نمایند چراکه قطعا منافع ملی به مراتب بالاتر از منافع جناحی می باشد و اصولا در کنار منافع ملی است که منافع جناحی هم محقق خواهد شد. چه بسا در صورت لطمه خوردن به نظام جمهوری اسلامی منافع همه جناح ها نیز مورد تهدید قرار گیرد.

۲- توجه به دشمن خارجی و داخلی و غافل نشدن از دشمنی آنان: این اتفاقات نشان داد که دشمنان مترصد فرصت هستند تا به نظام و انقلاب ضربه بزنند و انتقام خود را بگیرند و برای رسیدن به این اهداف به هر ابزاری تمسک می جویند. از جمله: همراهی با یک گروه و حمله به گروه دیگر، تجدید شکاف بین نیروهای انقلاب، تضعیف مبانی دینی انقلاب، دروغ پردازی و...

۳- حفظ وحدت و توجه به مبانی دینی انقلاب و نگاه داشتن حریم ولایت فقیه: عناصر کلیدی که باید همه کسانی که خود را در دایره معتقدین به انقلاب اسلامی و پیروی از امام راحل می داند، از این عناصر غفلت نکرده و همه اهداف خرد و کلان خویش را در این چارچوب به پیش برند بر همین اساس نگاه جناحی به نهم دی، ظلم به مردم و نظام می باشد و در واقع مقابله با اراده مردمی است که با حضور خود در آن حماسه تاریخی خواهان حفظ وحدت ملی و نفی هرگونه سلطه خارجی شدند»

گفتنی است همزمان نمایندگان عضو فراکسیون اکثریت (ولایت) هم بدنبال جمع آوری امضا برای بیانیه دیگری پیرامون همین موضوع هستند و احتمال دارد که در نهایت هر دو فراکسیون بیانیه واحدی را صادر کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو