گروه : سیاسی /

شناسه: 3037

09 فروردین 1403 18:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با امضای یک توافقنامه  "توقیف شناورهای متخلف" در خلیج فارس به نیروی دریایی سپاه واگذار شد

"توقیف شناورهای متخلف" در خلیج فارس، رسماً به نیروی دریایی سپاه واگذار شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم،  نیروی دریایی سپاه با امضای تفاهم نامه‌ای با سازمان بنادر و دریانوردی شناورهایی که در خلیج فارس تخلف کنند را توقیف کرده و آن‌ها را در اختیار سازمان بنادر و کشتیرانی قرار می‌دهد.

دریادار پاسدارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم که در بندر شهیدرجایی برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه‌های دریایی کشور همبستگی و ارتباط خوبی با هم دارند که با امضاء این تفاهم‌نامه تعاملات میان نیروی دریایی سپاه و سازمان بنادر افزایش می‌یابد.

وی افزود: با امضاء این تفاهم‌نامه؛ نظام‌بندی جدید برای همکاری در زمینه‌های مختلف مانند محیط‌ زیست، جست‌وجو و نجات و غیره ایجاد و اجرایی می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به آلودگی‌هایی که توسط کشتی‌ها در خلیج‌فارس ایجاد می‌شود، گفت: در یک مورد شاهد بودیم که یک کشتی در آلاسکا مخازن آلوده خود را تخلیه کرد و از سوی دادگاه به دو میلیون دلار جریمه محکوم شد اما مشابه همین اتفاق در خلیج‌فارس و آب‌های ایران رخ داده که تنها کمتر از یک میلیون دلار خسارت بابت این اقدام غیرمجاز گرفته شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه و طبق تفاهم‌نامه‌ای که امضاء شد، نیروی دریایی سپاه شناورهای متخلف را توقیف می‌کند و تحویل سازمان مربوطه می‌‌دهد البته در سال گذشته نیز شاهد توقیف دو فروند شناور متخلف از سوی نیروی دریایی سپاه بودیم که تحویل دستگاه مربوطه شد.

سردار فدوی همچنین بیان داشت: با قدرت نظامی ایجاد شده از سوی سپاه در خلیج‌ فارس و تنگه هرمز به جرات می‌توان گفت که هیچ کشوری چنین قدرتی ندارد که بخواهد شناورهای آمریکایی و سایر کشورها را توقیف کند.

سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و نیروی دریایی سپاه، گفت: موضوع تجسس و نجات و ایمنی دریایی یکی از اولویت‌های سازمان بنادر است که تأکید ویژه‌ای بر آن داریم، چون محیط‌ زیست دریا یک مسئله مهمی است که همه باید نسبت به آن حساس باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو