گروه : سیاسی /

شناسه: 3747

30 فروردین 1403 23:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هاشمی طبا: به خطوط برق و ساختمان‌های بزرگ نباید افتخار کرد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه خطوط برق و ساختمان‌های بزرگ چیزهای دست‌سازی هستند که هر نسلی می‌تواند آن را انجام دهد، گفت: به اینها خیلی نباید افتخار کنیم هرچند که این افتخاری است برای کسانی که آن را انجام داده‌اند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از میزان، سیدمصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه با شعار و سخنرانی برای کسانی که دور ما جمع شده‌اند کاری از پیش نمی‌رود، گفت: هیچ کشوری رشد نکرده است مگر اینکه دوران سختی خودش را طی کرده باشد. در این راستا ما باید توجه داشته باشیم که محرومین و اقشار ضعیف ما در چه وضعیتی هستند.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه طبیعی است با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی را داشته‌ایم اما باید به نقاط ضعف و کاستی‌ها نیز توجه داشته باشیم، گفت: ما امروزه شبکه برق و گاز و آب سراسری را داریم که همین پروژه گازرسانی از طریق شبکه‌های گسترده و از طریق لوله‌های گازرسانی به اقصی‌نقاط کشور خدمات ارائه می‌دهد. با وجود تمام تلاش‌هایی که شده اما به هر حال هر کشوری باید برای رفع مشکلات خود تلاش کند و آنها را رفع کند.

وی با اشاره به وعده دادن کاندیداها در ایام انتخابات گفت: اینکه برخی می‌گویند اگر من پیروز شوم فلان کار را انجام می‌دهم این خودش مصداق خرید رای است که مثلا اگر کسی بگوید اگر من رای بیاورم فلان مبلغ را به شما می‌دهم. من حاضر نیستم هیچ وعده‌ای بدهم حتی اگر بتوانم آن را انجام دهم.

وی گفت: ما باید میراثی از خود به جای بگذاریم که نسل‌های بعد بتوانند از آن استفاده کنند. اگر ما قرار باشد سرمایه‌های کشور را به قصد مصرف شخصی و تمطع روزانه خرج کنیم آن وقت وظیفه ما در برابر دین، کشور، شهدا و نسل‌های آینده‌مان چه خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور در دولت‌های ششم و هفتم با بیان اینکه خطوط برق و ساختمان‌های بزرگ چیزهای دست‌سازی هستند که هر نسلی می‌تواند آن را انجام دهد، گفت: به اینها خیلی نباید افتخار کنیم هرچند که این افتخاری است برای کسانی که آن را انجام داده‌اند. اما حفظ کشور که توسط رزمندگان‌مان و شهدایمان صورت گرفته است فقط در یک برهه نبوده و این حفظ کشور و این خاکی که به ما ارزانی شده وظیفه همه ما در همه زمان‌هاست.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و مخصوصا منابع غیرقابل تجدید کشور گفت: مهم است که ما چگونه میلیون‌ها متر مکعب نفتی را که غیرقابل تجدید است، مصرف کنیم. همینطور جنگل‌های ما که در معرض نابودی هستند و آب‌های زیرزمینی کشور که به کمترین حد خود رسیده‌اند.

هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه شرایط اقلیمی کشور امروز شرایط خوبی نیست، گفت: آنچه را که من به عنوان اولین حرکت در نظر دارم حفظ ایران است. شرایط زیستی امروز کشور ما به‌گونه‌ای است که میراثی که ما امروز می‌خواهیم به جای بگذاریم کشور را به سمت سرزمین ناآبادی خواهد برد. به طوری که در 10 سال آینده خیل عظیم روستائیان گرسنه به سمت شهرها کوچک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه عدالت توزیع پول به صورت مساوی نیست، گفت: پولی که می‌خواهیم به همه مردم بدهیم را به کمیته امداد و بهزیستی بدهیم تا آن را به آدم‌هایی که گرسنه هستند برسانند. عدالت در کلام شهید بهشتی به معنی مساوات نیست بلکه عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از سیستم‌های سنتی آبیاری در کشور و ضرورت به کارگیری تکنیک‌های جدید کشاورزی گفت: اگر درآمد ناخالص ملی و درآمد سرانه کشور افزایش یابد رفاه عمومی نیز می‌تواند به وجود بیاید وگرنه اینکه بخواهیم به صورت صوری آمارها را بسازیم آن فقط یک عدد خواهد بود. در حالی که مدیران دولتی نباید به سرمایه‌های کشور به عنوان یک عدد نگاه کنند.

هاشمی‌طبا با تاکید بر چهار حوزه کار، اشتغال، تولید و خدمات به عنوان اقتصاد کشور گفت: اقتصاد کشور باید با توجه به حفظ زیستگاه کشور شکل بگیرد. افزایش درآمد اقتصادی مردم در نهایت می‌تواند به افزایش بهروزی و اقتصادی قوی بینجامد. مسائلی که در اقتصاد مقاومتی آمده است باید با یک حرکت جهادی عملی شود. اینکه شعار داده شود من امروز اقتصاد مقاومتی را در عرض سه سال پیاده می‌کنم و درآمد ملی را افزایش می‌دهم، یک ادعای بی‌خود است.

وی ادامه داد: اگر به جای 250 هزار میلیارد تومان که صرف پرداخت یارانه‌ها شده است 250 هزار کارخانه می‌ساختیم وضعیت شغلی و معیشتی بهتری داشتیم.

هاشمی‌طبا بر کارآفرینی و تشویق کارآفرینان و اصلاح قوانین بانکی تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در امر صنعت گردشگری داخلی و جذب توریسم داخلی نیز از ضروریات رسیدن به نقطه مطلوب است.

وی در جمع‌بندی سخنانش بار دیگر با طرح شعار چو ایران نباشد تن من مباد این شعار را شعاری انسانی دانست و تاکید کرد که مدیون شهدا و رزمندگانی هستیم که ایران را حفظ کردند.

وی افزود: با ادامه سیاست‌های دفاع مقدس مردم و مسوولین باید با فداکاری کشور را از بیماری هایی که گرفتار آن است نجات دهند.

وی همچنین بر ارتقاء کشاورزی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید محرومیت را به حداقل برسانیم. به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و کارفرمایان و کارگران توجه کنیم. تفاوتی بین این دو قایل نشویم.

این کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم در پایان گفت: برای اصلاح معیشت مردم نیز به طور وسیع باید نسبت به جذب توریسم خارجی و گردشگر داخلی نهایت توجه را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو