گروه : سیاسی /

شناسه: 3910

05 اردیبهشت 1403 13:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ذوالفقاری در نشست خبری: هرگونه اعلام نظرسنجی از امروز در فضای رسانه‌ای و مجازی فاقد اعتبار است

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: هرگونه اعلام نظرسنجی از امروز در فضای رسانه‌ای و مجازی فاقد اعتبار و ارزش است.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون چند مقطع از انتخابات از جمله مرحله ثبت‌نام و احراز صلاحیت‌ها،  و همچنین تبلیغات انتخاباتی را پشت سر گذاشته‌ایم اظهار داشت: با قاطعیت اعلام می‌کنم هیچ مشکل امنیتی ویژه‌ای در ارتباط با انتخابات نداشته‌ایم و این موضوع محصول تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و همچنین همدلی مسئولان، ستادهای انتخاباتی و مردم عزیزمان بوده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه در دوره تبلیغات انتخاباتی شاهد فضای رقابتی خوب و مناسبی بین نامزدها بودیم گفت: اگرچه در این دوره حساسیت‌ها بالا رفته بود ولی هیچ‌گونه تنشی از لحاظ امنیتی نداشتیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه مرحله رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح فردا آغاز می‌شود گفت: اعلام هر گونه نظرسنجی در فضای رسانه‌ای و مجازی فاقد اعتبار و ارزش است.

وی افزود: هر گونه گمانه‌زنی درباره پیروز انتخابات ممکن است مخل امنیت باشد بنابراین اعلام هرگونه نتیجه‌ای قبل از شمارش رسمی آمار که از طریق وزارت کشور و با تایید شورای نگهبان انجام می‌گیرد توسط کاندیداها و ستادهای انتخاباتی فاقد اعتبار و ممنوع است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: تنها مرجع اعلام نتایج انتخابات وزارت کشور است که پس از تایید شورای نگهبان نتایج را منتشر خواهد کرد.

ذوالفقاری در ادامه اظهارات خود گفت: شنیده شده برخی از هواداران کاندیداها به دنبال فراهم کردن سالن برای جشن‌های انتخاباتی بودند، این گونه اقدامات ممکن است موجب ایجاد زمینه تنش را در جامعه شود بنابراین تذکرات خودمان را به صورت کتبی به ستادهای انتخاباتی اعلام و گوشزد کردیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم مردم کشورمان از ساعات اولیه روز رای‌گیری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رای خود را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: از همه کاندیداها و هواداران آنان می‌خواهیم نسبت به قانون تمکین داشته باشند و هر آنچه که نتیجه انتخابات اعلام می‌شود را مورد تایید قرار دهند.

ذوالفقاری گفت: هر یک از کاندیداها که در انتخابات پیروز شود، پیروز همه مردم ایران است بنابراین تمکین قانون توسط ستادهای انتخاباتی و هواداران مورد تاکید است و در این صورت به لحاظ امنیتی با مشکلی خاصی هم مواجه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت کشور است گفت: از آنجا که نیروهای انتظامی علاوه بر تامین امنیت انتخابات امور جاری و روزمره‌ای را هم بر دوش دارند به همین دلیل از ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج هم برای تامین امنیتی انتخابات درخواست کمک کردیم.

رییس ستاد امنیت انتخابات کشور  تاکید کرد: مرجع رسمی اعلام نتایج انتخابات وزارت کشور است.
 
ذوالفقاری با بیان اینکه مردم در مرحله تبلیغات انتخاباتی با شور شعف بالایی با ما و نیروهای انتظامی همراهی کردند، گفت: از همه عزیزان می‌خواهیم که در روز برگزاری انتخابات پس از اینکه رای خود را در صندوق انداختند در شعب اخذ رای تجمع نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی از اشراف بسیار خوبی به فضای انتخاباتی حاکم بر کشور دارند، گفت: در روزهای گذشته هم اقدامات موثری صورت گرفته، بنابراین با همکاری‌ همه ستادهای انتخاباتی و مجموعه‌ تامین کنندگان امنیت انتخابات با مشکل خاصی مواجه نخواهیم بود.

ذوالفقاری تاکید کرد: اگر نامزدهای انتخابات پس از اعلام نتیجه اعتراض یا شکایتی دارند باید از مسیر قانونی پیگیری کنند، نیروی انتظامی مسئولیت دارد اگر افرادی بخواهند اختلالی در نظم و امنیت کشور به وجود بیاورند با آنها بر اساس اختیاراتی که قانون به او داده برخورد کند.

معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون اعلام زود هنگام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی نامزدهای انتخاباتی، تاکید کرد: تخلفات هر یک از نامزدها در دوران انتخابات به شورای نگهبان اعلام و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: اگر فردی از امروز به بعد پیش بینی، پیش گویی و یا گمانه زنی‌های کند به این معنا که پیروز انتخابات فلان شخص است، این موضوع مورد تذکر قرار می‌گیرد و گزارش آن هم به دستگاه قضایی ارسال می‌شود، اگر این مطالب با فرض اینکه یک فردی اعلام کرده پیروز انتخابات فلان کاندیدا است اما نتیجه انتخابات عکس این موضوع باشد و حرف و موضع موجب ایجاد تنش در بین طرفداران آن کاندیدا شود، این شخص که این موضوع را اعلام کرده قطعا تحت تعقیب و پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود یا خیر عنوان کرد: بر اساس تبصره 8 ماده 31 اعلام نتیجه انتخابات توسط وزارت کشور پس از تایید نهایی شورای نگهبان اعلام می‌شود بنابراین هنگامی که انتخابات و شمارش آرا به اتمام رسید و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، نتیجه آن از طرف وزارت کشور اعلام می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به بررسی‌های که بین شورای نگهبان و وزارت کشور صورت گرفت قرار شد تعداد صندوق‌هایی که شمارش آرای آنها به اتمام می‌رسد و صورت جلسه آنها مورد تایید هیئت نظارت و اجرایی قرار می‌گیرد به تدریج و در مقاطع زمانی مختلف اطلاع رسانی شود بنابراین اعلام نتایج انتخابات به صورت تدریجی خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه انتظار داریم اولین کسانی که پیروزی انتخابات را به منتخب مردم تبریک می‌گویند دیگر کاندیداها باشند، بیان داشت: اگر این موضوع اتفاق بیافتد به دلیل اینکه اخلاق پسندیده‌ای است مورد تحسین مردم و همگان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو