گروه : سیاسی /

شناسه: 4152

10 فروردین 1403 00:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی (ره): مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان امام (ره) بگیریم / اصول امام تمام‌شدنی نیست

رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که ناگفته‌هایی درباره امام و انقلاب وجود دارد که باید به مرور در ذهن جامعه جای گیرد، فرمودند: انقلاب یک تحول عمیق بود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از  تهران نیوز ، حضرت امام خامنه‌ای لحظاتی پیش در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در حرم مطهر بنیانگذار  جمهوری اسلامی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل فرمودند: بحث امروز من عمدتاً چند نکته در باب امام بزرگوار و انقلاب است.

رهبر انقلاب عنوان کردند: اگر مجالی در پایان صحبت پیدا شد، سخن کوتاهی هم در باب مسائل سیاست داخلی و خارجی عرض خواهم کرد‌.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: در باب امام، در طول این سال‌ها سخنان زیادی را افراد مطلع بیان کرده‌اند ولی اولا آن چه که درباره امام و انقلاب بیان کرده‌اند کامل نیست و ناگفته‌هایی وجود دارد که باید به مرور در ذهنیت جامعه قرار بگیرد.

رهبر انقلاب بیان کردند: آن چه که درباره امام و انقلاب گفته‌اند و گفته‌ایم باید تکرار و مرور شود چرا که اگر حقیقتی مرور نشود، گمان تحریک این حقیقت به مرور وجود دارد. انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیت حضرت امام و انقلاب وجود دارد. ما باید حقایقی را که درباره معمار کبیر انقلاب بیان شده است مرور کنیم و اجازه تحریف به کسی ندهیم.

معظم‌له بیان داشتند: در شرع هم همین طور است. به طور مثال، تلاوت قرآن را باید دائما تکرار کنیم تا مفهوم و حقیقت آیات مورد تحریف واقع نشوند. اگر ملت ما عاشورا را هر سال یادآوری نمی‌کردند، ممکن بود که از یاد برود و فراموش شود.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: جوانان دوران حماسه‌های بزرگ را مشاهده نکرده‌اند و ندیده‌اند. ذهن جوان‌ها آماج تحریف تحریف‌کنندگان است. امروز بیشتر بر روی ذهن جوانان ما کار می‌کنند‌.

*انقلاب صرفا یک جابه‌جایی سیاسی نبود / انقلاب، تحول عمیقی بود

ایشان بیان داشتند: جوان‌های عزیز! انقلاب اسلامی که با دست تدبیر امام و تدبیر الهی محقق شد، صرفا یک جابه‌جایی سیاسی نبود بلکه انقلاب، تحول عمیقی بود.

رهبر انقلاب انقلاب عنوان کردند: هم تحولی در عرصه سیاست کشور و هم در متن جامعه ایرانی بود. این تحول در عرصه سیاست به این معنا بود که حکومت دنباله‌رو بیگانگان را به یک حکومت متکی به مردم و دارای هویت تبدیل کرد.

امام خامنه‌ای فرمودند: در عرصه متن جامع نیز جامعه ما جامعه‌ای بی‌هویت شده بود. جامعه ما با فرهنگی غنی و قوی به جامعه‌ای بی‌هویت و دنباله‌رو کشورهای غربی شده بود. انقلاب اسلامی ما چنین تحولی بود که امام به کمک مردم، آن را به پیروزی رساند.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: به نظر افراد بدبین، محقق شدن صحبت‌های حضرت امام غیرقابل پیش‌بینی بود. خیلی‌ها می‌گفتند که از بین رفتن سلطنت که توسط امام مطرح شده بود، امری غیرقابل تحقق و بعید است.

ایشان بیان داشتند: نهضت‌هایی که هدف‌های حداقلی داشتند موفق نشدند اما امام خمینی (ره) با اهداف حداکثری موفق شد. نهضت‌های کوچک پیروزی مختصر و موقتی به دست آوردند اما امام ماندگار شد. این برای خیلی‌ها سوال است که چگونه این‌طور شد؟

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: اسباب ظاهری این پیروزی این است که امام توانست آحاد مردم به ویژه جوانان را وارد صحنه کند. در هر کشوری که آحاد مردم در مردم بایستند و مقاومت کنند، آن بلاد پیروز خواهد شد و هیچ برهه تاریخی هم این سخن بنده را نقض نمی‌کند.

امام خامنه‌ای اظهار داشتند: امام خمینی (ره) این توانایی را از کجا به دست آورد و چگونه توانست مردم را جمع کند؟ امام جذابیت‌هایی شخصی و جذابیت‌هایی در شعارهایش داشت که باعث جذب مردم شد.

*امام (ره) دارای شخصیتی قوی، مستحکم و قدرت ایستادگی در برابر سختی‌ها بود / امام راحل دارای صراحت و صداقت بود

ایشان با بیان این‌که امام خمینی (ره) دارای شخصیتی قوی، مستحکم و قدرت ایستادگی در برابر سختی‌ها بود، خاطرنشان کردند: امام دارای صراحت و صداقت بود و همه مخاطبان وی این را حس می‌کردند. توکل بر خدا و ایمان به پروردگار هم در گفتار و هم در عمل امام نمایان بود.

رهبر انقلاب بیان کردند: از جمله چیزهایی که امام به مردم ارائه می‌داد، اسلام ناب محمدی بود. اسلام ناب اسلامی است که نه پایبند به تحجر و نه پایبند به سایر موارد بود. مبانی امام شامل استقلال، عدالت اجتماعی، بیرون آمدن از سلطه آمریکا بود. امروز بیرون آمدن از سلطه آمریکا آرزوی بسیاری از افراد از جمله جوانان سعودی است.

*مردم‌سالاری دینی از جمله مبانی بود که امام (ره) مطرح کردند

امام خامنه‌ای تاکید کردند: از جمله مبانی مطرح شده به وسیله امام، موضوع مردم سالاری بود. امام می‌خواست که حکومت را مردم انتخاب کنند. امام خودباوری را به مردم تزریق کرد و به آن‌ها روحیه داد.

*دشمنی آمریکا از ابتدای انقلاب آغاز و تاکنون ادامه دارد

رهبر معظم انقلاب عنوان کردند: دشمنان انقلاب عبارت بودند از شوروی و آمریکا. از روز اول، قدرت‌ها دست و پای خود را گم کردند و دشمنی‌های آنان از همان ابتدا آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

*دهه ۶۰ یک دهه مظلوم و تعیین کننده سرنوشت ایران و ایرانی بود

امام خامنه‌ای تاکید کردند: دهه ۶۰ یعنی دهه اول پیروزی انقلاب و حیات بابرکت امام بزرگوار بود. دهه ۶۰ یک دهه مظلوم و تعیین کننده سرنوشت ایران و ایرانی بود. دهه ۶۰ دهه‌ای ناشناخته و اخیرا برخی از بلندگوها دهه ۶۰ را مورد تهاجم قرار می‌دهند. دهه ۶۰ دهه آزمون‌ها و موفقیت‌های بزرگ است.

ایشان بیان کردند: دهه ۶۰ دهه خشن تروریست‌ها در ایران است که از کاسب تا فعال دانشجویی را به قتل رساندند. در میان این شخصیت‌ها افرادی چون شهیدان بهشتی و مطهری حضور داشتند. دهه ۶۰ دهه جنگ تحمیلی است یعتی هشت سال اول این دهه جنگ بود. دهه ۶۰ دهه سخت‌ترین تحریم‌ها بود.

رهبر انقلاب تاکید کردند: دهه ۶۰ دهه مبارزه با تجزیه‌طلبی نیز بود. دهه ۶۰ دهه چنین حوادثی است که در کشور اتفاق افتاد اما جوانان ما طوری ایستادگی کردند که پیروز شدند. مراقب باشید در تفسیرهایتان جای شهید و جلاد عوض نشود. ملت ایران در آن زمان با تروریست مبارزه کرد و سرانجام پیروز شد.

*جوان‌های ما ایستادند / بسیاری خواستند خط امام را عوض کنند اما نتوانستند

ایشان بیان کردند: جوان‌های ما ایستادند و امام نیز با عزم راسخ و چهره‌ای نورانی بر همه مشکلات پیروز شد. بعد از رحلت امام، بسیاری قصد داشتند که خط امام را عوض کنند اما نتوانستند.‌ علت این نتوانستن‌های دشمنان همان جاذبه‌های امام خمینی (ره) است. امام رفته است اما روح و نفس امام زنده است. اصول اما کهنه نشدنی و بپفراموش نشدنی است.

امام حامنه‌ای با بیان این‌که ما در تحقق برخی از مبانی اسلامی عقب ماندگی داریم و این را انکار نمی‌کنیم ، افزودند: اما در حال پیگیری آن‌ها هستیم و این برای نسل جوان کشور ما و سایر کشورها جذاب است. مسئولان و فعالان سیاسی کشور از قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب غفلت نکنند چرا که این قدرت بزرگی است. این قدرت می‌تواند ما را به سوی اهداف والا و بلند سوق دهد و ما به این امروز احتیاج داریم. دشمنان ما بیکار نیستند. ما پیشرفت کرده‌ایم اما دشمن در کمین است.

*تاکید بر قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب / ارزش‌های بزرگ را احیا کنید / جوانان همواره وارد صحنه شده و کشور را حفظ می‌کنند

رهبر انقلاب عنوان کردند: رئیس جمهور آمریکا در کنار یک رئیس قبیله منحط محض رقص شمشیر می‌کند و به ۴۰ میلیون رای مردم ایران ایراد می‌گیرد. وقاحت دشمن به این حد رسیده است. دو سال و نیم است که در حال بمباران کردن مناطق مختلف یمن هستند، آن وقت رئیس جمهور آمریکا در کنار مسئولان آن‌ها دم از حقوق بشر می‌زنند. وقاحت از این بالاتر؟ در مقابل چنین دشمنی احتیاج به قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب داریم.

ایشان بیان داشتند: انقلاب را بزرگ بدارید. شما که دلسوز انقلاب هستید، ارزش‌های بزرگ را احیا کنید. ما نباید به خاطر ارزش‌های زودگذر، ارزش‌های بزرگ انقلاب را فراموش کنیم‌. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم به جرئت و اعتماد به نفس زیاد داریم. امروز ملت ایران به این اعتماد به نفس نیاز دارد. ما در داخل کشور میلیون‌ها جوانی داریم که اگر تجربه‌ای مثل تجربه سال‌های دهه ۶۰ پیش بیاید، این‌ها وارد صحنه می‌شوند و کشور را حفظ می‌کنند.

*معنای عقلانیت تکیه به مردم و توکل بر خداوند بزرگ است

امام خامنه‌ای تاکید کردند: گاهی اوقات می‌شنوم که برخی در برابر شعارهای انقلاب، عقلانیت را مطرح می‌کنند و انقلابی‌گری را در برابر عقلانیت می‌دانند. چه زمانی امام، آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و غیرقابل اعتماد معرفی کرد؟ امروز بعد از گذشت سال‌ها روسای کشورهای اروپایی می‌گویند که آمریکا غیرقابل اعتماد است. امام ما این حرف را چندین سال قبل زد‌. آمریکایی‌ها در همه زمینه‌ها غیرقابل اعتماد است.

ایشان فرمودند: معنای عقلانیت در واقع تکیه به مردم و توکل بر خداوند بزرگ است. عقلانیت را امام داشت.

*بزرگترین درسی که امام آموختند درس روحیه و عقل انقلابی‌گری است

رهبر انقلاب با بیان این‌که بزرگترین درسی که امام به ما داد، درس روحیه و عقل انقلابی‌گری است، عنوان کردند: جسم امام نیست اما سخن‌، فکر و نفس امام در جامعه زنده است. برخی می‌گویند که چالش با قدرت‌ها هزینه دارد اما این را بدانید که سازش هم هزینه دارد.

*دولت سعودی نیمی از ذخایر مالی‌اش را برای سازش با آمریکا هزینه کرد

ایشان با اشاره به این‌که دولت سعودی برای اینکه با رئیس جمهور جدید آمریکا بتواند سازش کند، بیش از نیمی از ذخائر مالی‌اش را مطابق میل آمریکا هزینه می‌کند. بیان داشتند: چالش اگر منطبق بر منطق و اعتماد به نفس باشد، هزینه‌اش به مراتب کمتر از سازش است. این طور نیست که قدرت‌های بزرگ به حد مشخصی قانع باشند، وقتی شما مسئله‌ای را قبول کردید، شما را به انجام مطالبات جدیدشان وادار می‌کنند و این سلسله‌وار ادامه پیدا می‌کند.

*مسئولان کشور توانشان را جلب رضایت مردم کنند نه جلب رضایت زورگو / فریب قدرت‌های پوشالی را نخورند / انقلابی‌گری نیاز امروز کشور است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مسئولان کشور تمام توانشان را برای جلب رضایت مردم به کار گیرند نه جلب رضایت قدرت‌های بزرگ و زورگو. انقلابی‌گری این است که مسئولان در برابر زورگویان تسلیم نشوند و فریب قدرت‌های پوشالی را نخورند.

ایشان عنوان کردند: همه بدانید که ما امروز به روحیه، شعار، اصول و مبانی انقلابی امام بزرگمان نیازمندیم. انقلابی‌گری نیاز امروز کشور است.

*قدردانی رهبر انقلاب از مشارکت ۴۱ میلیونی مردم

ایشان با بیان این‌که مسئله مهم، مسئله انتخابات ریاست جمهوری بود، بیان داشتند: بنده از یکایک عزیزانی که بیش از ۴۱ میلیون رای را در صندوق‌ها ریختند، تشکر می‌کنم چرا که رای آن‌‌ها باعث افتخار نظام و نمایش اعتماد مردم به نظام شد. برخی از روی کج‌فهمی می‌گویند که رای مردم، ربطی به نظام ندارد که این سخنان اشتباه است‌.

امام خامنه‌ای تاکید کرد: خوشبختانه شورای محترم نگهبان صحت انتخابات را تایید کردند. گزارشاتی مبنی بر تخلف به بنده هم رسیده که از مسئولان خواستار پیگیری هستم. افراد متخلف را باید شناسایی کنید چرا که تخلف، زیبنده و شایسته نظام اسلامی نیست. در مناظرات حرف‌هایی زده شد و برخی از دستگاه‌های گوناگون مورد تهمت واقع شدند که این خوب نبود و نباید مطرح می‌شد. گذشته، گذشته است.

*هواداران باید ظرفیت خودشان را نشان دهند / امسال خوشبختانه شاهد بی‌ظرفیتی سال ۸۸ نبودیم

ایشان با بیان این‌که هواداران نامزدها باید ظرفیت خودشان را نشان بدهند، خاطرنشان کردند: خوشبختانه امسال طرفداران نامزدی که شکست خورد ظرفیت نشان دادند اما در سال ۸۸ شاهد چنین اتفاقی نبودیم و بی‌ظرفیتی را دیدیم.

*دولت باید به تولید و اشتغال اهمیت ویژ‌ه‌ای بدهد / در عمل به وعده‌هایی که به مردم دادید درنگ نکنید

رهبر انقلاب با بیان این‌که دولت محترم باید به تولید و اشتغال اهمیت ویژ‌ه‌ای بدهد، اظهار داشتند: هیچ درنگی در عمل به وعده‌هایی که به مردم داده شده است صورت نگیرد. ما باید در برابر تحریم‌های آمریکا مقاوم سازی کنیم و توانایی ایستادگی داشته باشیم. در مسائل جهانی نیز باید صدای واحد قوی از کشور شنیده شود. مسئولان باید حرف واحدی بزنند.

*دولت سعودی هرگز در یمن پیروز نمی‌شود / حضور دولت سعودی در بحرین نیز غیرمنطقی است

ایشان در ارتباط با مسائل بین‌المللی عنوان کردند: متاسفانه در ماه رمضان برخی از برادران ما در یمن، سوریه، لیبی، بحرین و سایر کشورها با زبان روزه دچار مشکلاتی بزرگ هستند. دولت سعودی اگر ده سال دیگر هم این رویه را در یمن پیش بگیرد، پیروز نخواهد شد. این یک جنایتی‌ست که در حق مردم بی‌پناه و بی‌گناه یمن صورت می‌گیرد و قطعا نتیجه نخواهد داد.

امام خامنه‌ای فرمودند: حضور دولت سعودی در بحرین نیز غیرمنطقی است. کشور بحرین برای مردم بحرین است و آن‌ها باید بنشینند و با حاکمانشان صحبت کنند. این که کشوری در امور آن‌ها دخالت کند، امری غیرعقلانی است.

*امروز داعش از محل ولادت خود یعنی عراق و سوریه در حال رانده شدن است

ایشان افزودند: امروز داعش از محل ولادت خود یعنی عراق و سوریه در حال رانده شدن است و در حال حرکت به کشورهای افغانستان، فیلیپین و کشورهای اروپایی است.

*ملت ایران به مسیر خودش ادامه داده است / فردای ملت از امروز این ملت به مراتب بهتر است

رهبر انقلاب تاکید کردند: ملت ایران توانسته با توفیق الهی و ایمان به خداوند متعال به مسیر خود ادامه دهد. فردای این ملت از امروز این ملت ان‌شاء‌الله به مراتب بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو