گروه : سیاسی /

شناسه: 4348

10 فروردین 1403 10:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قاضی‌عسگر در جمع خبرنگاران امسال حج آرامی خواهیم داشت/ موضوع دیه شهدای منا احتمالا در حج امسال حل می‌شود

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با بیان اینکه بیشترین کار انجام شده در مورد شهدای منا توسط سازمان حج بوده است، گفت: گزارشات خود را در خصوص دیه شهدای منا به مقامات سعودی ارسال کردیم و منتظر نتیجه کمیته تحقیق هستیم که احتما در حج امسال این موضوع حل شود.

به گزارش قابوس نامه به نفل از فارس، حجت‌الاسلام «سیدعلی قاضی‌عسگر» نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در جمع خبرنگاران با اشاره تجمع امروز تعدادی از خانواده های شهدای حادثه منا در مقابل سازمان حج و زیارت اظهار کرد: امروز نزدیک به دو ساعت در خدمت این خانواده های محترم بودیم که گزارشی را از روند کار از آغاز تاکنون برای آنها تشریح کردیم.

وی با انتقاد از برخی اخبار منتشر شده مبنی بر عدم توجه به این خانواده ها افزود: بیشترین کار انجام شده در این باره توسط سازمان حج بوده است و از ابتدا روندی که عنوان شهید را قلمداد کرد این سازمان بود و درحال حاضر همچون دیگر خانواده های شهدا از امتیازات لازم برخوردار هستند.

قاضی عسگر به موضوع دیه شهدای منا اشاره کرد و گفت: گزارشات خود را به مقامات سعودی ارسال کردیم، منتظر نتیجه کمیته تحقیق هستیم که احتمال می‌دهم در حج امسال این موضوع حل شود.

وی درپاسخ به سوالی درخصوص عدم فعالیت سفارت ایران در عربستان سعودی در ایام حج گفت: تعداد 10 نفر از وزارت خارجه به عنوان نماینده کنسولی از سوی عربستان مجوز داده شده و در شهرهای جده، مکه و مدینه فعالیت خواهند کرد.

قاضی عسگر درباره نحوه همکاری سعودی ها با سازمان حج و زیارت عنوان کرد: به حمد الله تا کنون مشکلی نداشتیم و همکاری خوبی تا کنون صورت گرفته، امیدواریم حج امسال بدون هیچ مشکلی صورت گیرد. قراردادهای لازم نیز با مقامات سعودی بسته شده است.احساس ما بر این است که امسال حج آرامی داشته باشیم.

نماینده رهبری در امور حج و زیارت درباره آمار انصرافی های حج امسال گفت: مشکل عددی نداریم اعداد اعزامی های ما تکمیل شده است.

قاضی عسگر همچنین از اولین اعزام حجاج در 9 مرداد خبر داد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو