گروه : سیاسی /

شناسه: 4561

29 اسفند 1402 13:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

واکنش مشاور وزیر خارجه به تحریم های جدید پیگیری‌های وزارت خارجه به جای شایسته و بایسته‌ای نرسیده است

شیخ الاسلام در خصوص نتیجه پیگیری‌های وزارت خارجه از 1+5 در موضوع بدعهدی‌های آمریکا گفت: متاسفانه این پیگیری‌ها به جای بایسته و شایسته‌ای نرسیده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا ؛ حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط کنگره آمریکا علیه ایران اظهار داشت: این یک اشتباه راهبردی بزرگ در کنگره و دولت آمریکا است.

وی افزود: این اقدامی علیه ملت ایران و اعتقادات ایرانیان است؛ آمریکایی‌ها سعی می‌کنند ملت را به زانو درآوردند منتهی ملت ما از ابتدای انقلاب با این تحریم‌ها مواجه بوده و به اصطلاح "ضد ضربه" شده است و آموخته که چگونه با این تحریم‌ها مقابله کند.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: تحریم‌ها کوچکترین اثری در تغییر و تضعیف ملت ایران نداشته و این‌بار هم نخواهد داشت و روسیاهی به آمریکایی‌ها خواهد ماند.

شیخ الاسلام در خصوص اقدام متقابل ایران در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا و احتمال از سرگرفتن غنی‌سازی اورانیوم عنوان کرد: این تصمیمی است که شورای نظارت بر برجام باید آن را اتخاذ کند، به شورای امنیت ملی و مجلس ارسال کند و این موضوع باید مورد تایید این دو نهاد باشد و با توجه به مکانیزمی که دارد الان نمی‌توانم پاسخ روشنی به این موضوع بدهم.

وی در خصوص نتیجه پیگیری‌های وزارت خارجه از 1+5 در موضوع بدعهدی‌های آمریکا گفت: متاسفانه این پیگیری‌ها به جای بایسته و شایسته‌ای نرسیده و یکی از اشتباهات بزرگ استراتژیک آمریکا این است که ما و روسیه را در یک مصوبه قرارداده و این به ما اجازه می‌دهد غیر از کارهای موفقی که با روسیه در منطقه انجام می‌دهیم، کاری مشترک با این کشور در زمینه مقابله با تحریم ها هم آغاز کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو