گروه : سیاسی /

شناسه: 4763

10 فروردین 1403 11:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نگاهی گذرا به روند پرونده رئیس عرفان حلقه

انحرافات صریح و بدون پاسخ از طرف سرکرده فرقه و آسیب‌های فراوان اعتقادی، اخلاقی، جسمی، روحی، خانوادگی و ... در افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های عرفان حلقه در سطح وسیع، منجر به اثبات مفسد فی‌الارض بودن او و صدور حکم اعدام‌ شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، در روزهای اخیر حکم دادگاه مجدد سرکرده عرفان حلقه محمدعلی طاهری اعلام شد. این حکم که پس از برگزاری دادگاه مجدد در اسفند 95 برای رسیدگی به اتهام افساد فی‌ الارض سرکرده فرقه عرفان حلقه و بررسی مستندات پرونده و دفاعیه او اعلام‌شده است، بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است.

سرکرده این فرقه در سال 89 برای اولین بار بازداشت شد. اتهامات او توهین به مقدسات، دخالت در امور پزشکی، تهیه و تکثیر و توزیع آثار سمعی و بصری غیرمجاز و فعالیت‌های غیرقانونی، ارتکاب فعل حرام (لمس نامحرم)، تحصیل مال نامشروع، کلاهبرداری و جعل مدارک علمی و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی بود.

او مدت 66 روز بازداشت شد و پس‌ از این مدت علاوه بردادن تعهد از طرف متهم مبنی بر عدم فعالیت و تعطیلی کلاس‌ها، پروانه فعالیت مؤسسه عرفان کیهانی لغو شد و برگزاری کلاس، چاپ و تکثیر کتب و منابع فرقه ممنوع اعلام شد. اما متأسفانه سرکرده حلقه پس از آزادی با زیر پا گذاشتن تعهدات خود به فعالیت‌های انحرافی خود ادامه داد و این تخلف او منجر به دستگیری مجدد او در سال 90 شد و به همان اتهامات محکوم به پنج سال حبس، 75 ضربه شلاق، پرداخت جزای نقدی شد.

مجازات تعیین‌ شده در سال 90  برای جرائم ارتکابی غیر از افساد فی‌ الارض بود. جرم افساد فی‌ الارض به دلیل نقص مستندات در دادگاه اولیه در دست بررسی و تکمیل بود.

با تکمیل مستندات، دادگاه مجدد در اسفندماه سال 1393 تشکیل و مجازات اعدام از طرف قاضی پرونده صادر شد. اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد و پرونده به دادگاه برگشت تا بررسی مجدد شود.

در بهمن 95، پنج سال حبس طاهری برای جرائم دیگر پایان یافت اما به دلیل اینکه هنوز جرم افساد فی‌الارض مطرح و در حال بررسی بود و طبق قانون مجازات اسلامی، کسی که هنوز اتهام در حال بررسی دارد می‌توان با سه روش با او برخورد کرد؛ یکی قرار بازداشت موقت که تا دو سال قابل تمدید است. دوم قرار وثیقه و سوم قرار کفالت و با توجه به تجربه آزادی سال 89 طاهری که او خلاف تعهدات عمل کرد و با وجود تعهد دادن برای عدم فعالیت دوباره، فعالیت‌ها را از سر گرفت و با توجه به مفتوح بودن پرونده‌اش، قوه قضاییه او را با قرار وثیقه آزاد نکرد و بازداشت موقت اجرا شد که طبق قانون تا دو سال قابل تمدید است و بعد از دو سال خودبه‌خود تبدیل به‌قرار وثیقه یا کفالت می‌شود.

اوایل مهر 95 دادگاه برای سه جرم طاهری قرار منع تعقیب صادر کرد:

  1)ارتداد

  2)اقدام به ترور

 3) اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق عضویت در سازمان چریک فدایی

اما وکیل طاهری بارها در مصاحبه‌های خود به‌ دروغ مدعی شد، طاهری از همه جرائم افساد فی‌الارض، سب النبی(که اصلاً جزء جرائم نبود) ارتداد و عضویت در چریک فدایی تبرئه شده و باید فوراً آزاد شود.

در اسفند 95 پس از تکمیل مستندات مربوط به اتهام افساد فی‌الارض، دادگاه برگزار شد و طبق اظهارات وکیل و گزارش او از جلسه دادگاه، انحرافات اساسی آموزه‌های حلقه در این جلسه بیان شد، متهم انحرافات را تکذیب و درخواست فیلم و صوت موارد بیان‌شده توسط خود را داشت که در جلسه دوم دادگاه، فیلم‌های آموزه‌های انحرافی مطرح‌شده توسط متهم در کلاس‌ها، در دادگاه به نمایش گذاشته شد و از متهم خواسته شد دفاعیه خود را ارائه دهد. متهم با درخواست فرصت در 19 تیرماه 96 دفاعیه خود را به دادگاه ارائه کرد و قاضی با استناد به مدارک موجود در پرونده و دفاعیات متهم در مرداد 96 حکم اعدام متهم را صادر کرد.

انحرافات سرکرده عرفان حلقه که موارد بی‌شمار دارد و با اعتقادات اسلامی و منابع دینی و نص صریح قرآن و سنت در تضاد است؛ شامل نفی توحید و ادعای خدا شدن انسان پس از مرگ، نفی آیات معاد و نفی مجازات کفار و مشرکین در جهنم و بخشش همگانی انسان‌ها قبل از ورود به جهنم، خالقیت انسان پس از خروج از جهنم و بخشش ساحت وجودی خدا و تصاحب علم و قدرت الهی توسط انسان، رد عصمت انبیاء الهی و توهین به پیامبران بزرگ، نفی معصومین به‌ عنوان واسطه فیض الهی و جایگزینی شبکه شعور کیهانی به‌جای آن‌ها، جایگزینی شبکه شعور کیهانی با خدا برای اداره جهان و تدبیر امور مخلوقات، رد توسل و شرک دانستن زیارت، اعتقاد به تضاد در قرآن و نوشته شدن قرآن توسط پیامبر اکرم(ص) و بروز اشتباهات ایشان در این کتاب الهی، ادعای اتصال به جبرئیل و دریافت وحی، ادعای شفای بیماران توسط اتصال به روح‌القدس و ... است.

این انحرافات صریح و بدون پاسخ از طرف سرکرده فرقه و آسیب‌های فراوان اعتقادی، اخلاقی، جسمی، روحی و روانی، اجتماعی و خانوادگی و ... در افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های عرفان حلقه در سطح وسیع، منجر به اثبات مفسد فی‌الارض بودن او و صدور حکم اعدام‌ شده است.

متأسفانه در دفاعیه ارائه‌شده توسط سرکرده حلقه نیز پاسخی به این انحرافات داده نشده و سعی شده با بیان موارد خلاف واقع و توجیهات بی‌اساس، بر روی این انحرافات سرپوش گذاشته شود که این موارد از دید قاضی پنهان نمانده است و به‌ درستی حکم صادرشده است، چرا که این انحرافات عقیدتی در پوشش عرفان اسلامی برای سلامت معنوی جامعه بسیار خطرناک است، علاوه بر اینکه ادعای درمان همه انواع بیماری‌ها با اتصال به روح‌القدس ادعایی پوچ بوده و در موارد بیشماری موجب وارد آمدن آسیب به بیماران ناامیدی شده است که برای درمان وارد این کلاس‌ها شده‌اند.

در روزهای اخیر پس از اعلام حکم اعدام این متهم، تمامی حامیان پنهان و آشکار فرقه با اعتراض به‌ حکم تلاش می‌کنند، نظام و قوه قضاییه را تخریب کرده و برای نقض حکم قوه قضاییه را تحت‌فشار قرار دهند.

این تلاش‌ها بابیان اظهارنظر در رسانه‌های معاند و یا توییتر و فضای مجازی و... می‌کوشد حکم را ناعادلانه و نظام را دشمن عقاید نو و دگراندیشان و مخالف آزادی اندیشه معرفی کند.

مبارزه با این‌گونه فرقه‌های انحرافی مدعی رساندن انسان‌ها به کمال و خداوند در پوشش عرفان اسلامی و شیعی، یکی از وظایف خطیر متولیان فرهنگی و کارشناسان دینی است و باید از قوه قضاییه سپاسگزار بود که با وجود فضاسازی حامیان این فرقه در داخل و خارج از کشور در سال‌های اخیر و تلاش مذبوحانه برای بیگناه جلوه دادن سرکرده فرقه، شجاعانه بر اساس شرع و قانون حکم اعدام این فرد منحرف را صادر کرد.

امید است با برخورد قاطع با این‌گونه انحرافات فکری و عقیدتی، سلامت معنوی جامعه برای رشد فکری و اعتقادی نسل جوان تضمین شود و دشمنان اسلام را که تمام تلاش خود را برای مبارزه با دین و به انحراف کشاندن افکار جامعه بسیج کرده‌اند را ناامید کند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو